حمزه اعتماد روز یکشنبه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر درگفت وگو با ایرنا افزود: روستاهای این شهرستان در بخش کشاورزی و شیلات دارای قابلیت های مناسبی برای ایجاد تولید و اشتغال هستند.
وی یادآورشد: تولید محصول گوجه فرنگی به میزان 350 هزارتن در سال در روستاهای مرکزی، آبدان و بردخون و سایت ها و مزرعه های پرورش میگو در روستاهای ساحلی از ظرفیت های اساسی این شهرستان است.
فرماندار دیر اظهارداشت: از ابتدای دوره دولت تدبیر و امید تاکنون اعتبارات روستاها به پنج برابر افزایش یافته است و این نشان از توجه دولت به توسعه و آبادانی روستاهاست.
اعتماد گفت: در حال حاضر بطور میانگین در هر روستای این شهرستان سه طرح عمرانی اجراشده و روستاهای بالای 500 نفر جمعیت یک زمین چمن ورزشی و بوستان امید اجراشده است.
وی افزود: مرحله اول تسهیلات اشتغال زایی با بهره چهار درصد به روستاها انجام شده و مرحله دوم آن نیز ابلاغ می شود.
اعتماد اضافه کرد: در حال حاضر 90 درصد روستاهای این شهرستان گازرسانی و بالای 20 خانوار جمعیت برق دار و 95 درصد روستاها دارای آب لوله کشی سالم هستند.
وی نقش دهیاران در توسعه روستاها را مهم دانست و گفت: دهیاران باید با تعامل و همکاری شوراهای اسلامی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در زمینه های اقتصادی و اشتغال زایی، عمرانی و توسعه روستاهای خود تلاش کنند.
شهرستان 60 هزار نفری دیر دارای پنج شهر، سه بخش و 72 روستا است که در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.