به گزارش ایرنا، حیدر عزیزنژاد روز چهارشنبه در نشست مجمع سلامت استان بوشهر گفت : مجمع سلامت هر شهرستان به مثابه یک مجمع هم اندیشی باید به سمت برنامه ریزی برای سلامت و استفاده از نظرنخبگان و کارشناسان پیش برود.
وی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت سلامت را در همه زمینه‌ها جسمی، روحی و اجتماعی تعریف کرده و برهمین اساس این حوزه بسیار وسعت دارد بنابراین تامین و حفظ آن تنها از عهده وزارت بهداشت بر نخواهد آمد.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همه اندیشمندان و صاحب نظران حوزه سلامت در همه نقاط دنیا به این نتیجه رسیده اند که تنها٢٠ درصد از سلامت مردم مربوط به بهداشت و درمان است که آن را نیز وزارت بهداشت با وجود بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت انجام می دهد.
عزیزنژاد بیان کرد: در گذشته توجه زیادی توسط سایر نهادها به مقوله سلامت نشده است به همین دلیل در شاخص های بهداشتی رتبه دهم را در بین 24 کشور منطقه دارا هستیم.
وی افزود: 35 درصد از مسائل بهداشتی و درمانی به خود مردم و تاثیر آنها بر شاخص های بهداشتی به رعایت مسائل حوزه سلامت ارتباط پیدا می ‌کند و این موضوع با همکاری و گسترش سازمان های مردم نهاد میسر می شود.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه حاکمیت نیز باید سهم خود را از مقوله سلامتی مردم پرداخت کند گفت: با توجه به اهمیت مقوله سلامت سیاست‌ گذاری‌ ها باید درست و منابع به سمت سلامت جامعه به صورت ویژه سوق داده شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: با اجرای سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت مسئولان گام های موثر و مفیدی در بخش سلامت در این شهرستان برداشته شده است.
عادل مقدس ادامه داد: با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم، بهداشت و درمان نمی‌ تواند به تنهایی در مباحث سلامتی مردم پاسخگو باشد زیرا سلامت مقوله گسترده‌ای است و حفظ و ارتقای آن نیاز به عزم همه نهادها و ارگان ها و مردم دارد.
وی گفت: جزیره ای عمل کردن برخی نهادها و سازمان ها و ضعف همکاری های بین بخشی از جمله مشکلات بخش سلامت است که این امر در رسیدن به عدالت در سلامت مشکل ایجاد می کند.
سرپرست شبکه بهداشت درمان تنگستان ادامه داد: همه سازمان‌ ها باید دارای پیوست سلامت و متعهد به اجرای قوانینی مربوط در خصوص سلامت جامعه باشند و با ایجاد فرهنگ سلامت به مردم در قدم برداشتن به سوی سبک زندگی سالم کمک کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.