به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با واقعه عاشورا پیوند ناگسستنی دارند و الگوی اصلی رزمندگان نیز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در کربلا بودند.
حمید زارعی اضافه کرد: شعر آیینی با اشعار عاشورایی معنا پیدا کرده و همواره از گذشته های دور شاعران شعر آیینی استان بوشهر عشق و دلدادگی خود به اباعبدالله الحسین(ع) را در قالب این اشعار سروده اند.
وی ادامه داد: سید ابراهیم فقیه حسینی معلم، رزمنده و ذاکری برجسته و وظیفه شناس بود که خود را موظف می دانست از روح افراد جامعه مراقبت کند.
زارعی تصریح کرد: فقیه حسینی با وجود اینکه برادر اولین شهید دانش آموز استان و در پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس از مبارزان بود اما سهم خواهی نکرد و به رسالت معلمی و ذاکری خود پایبند بود.
وی یادآور شد: درگذشت این انسان متعهد که مجموعه ای از حسنات و فضایل اخلاقی و انسانی بود ناگوار و ضایعه ای تاسف آور برای جامعه ادبی و مذهبی شهرستان دشتی است.
در این آیین مجید عابدی، صالح دروند، غلامرضاابراهیمی، خلیل آزمون، سید عبدالحسن عسکری، غلامرضا خدادادی، محمد ابراهیمی، محمد تابناک، مازیاراسدی، ریحانه فیروزی، لیلا ناظری زاده و ستایش سرادار از شعرای استان بوشهر به شعر خوانی پرداختند.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.