به گزارش ایرنا، یحیی رضایی روز چهارشنبه در نشست هم‌ اندیشی سلامت خرما در دشتستان افزود: ارتقای سطح ایمنی محصولات خرمایی مهمترین هدف برگزاری این نشست است که با تشکیل کارگروه تصمیم ‌گیری برای عملیاتی کردن برنامه به این مهم دست می بابیم.
وی با اشاره به اینکه درآمد بیشتر کشاورزان استان بوشهر از محل خرماست و بسته ‌بندی بهداشتی خرما حائز اهمیت است افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آمادگی همکاری برای احداث آزمایشگاه همکار مرتبط با خرما را دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با توجه به ارزش غذایی و جایگاه ویژه‌ای که خرما در این شهرستان دارد و ارزش‌ افزوده این محصول بررسی مشکلات موجود در زمینه خرما لازم است.
ماریا خویش‌ دوست در باره استفاده از شیره صنعتی، لزوم احداث آزمایشگاه همکار و مساله گازدهی و گندزدایی خرما مطالبی را بیان کرد.
مدیر نظارت بر غذای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال‌های اخیر با جایگزینی شناسه نظارت کارگاهی به‌ جای پروانه ساخت در ظرفیت‌های کمتر، روند صدور پروانه‌ها روان شده و تولیدکننده‌ها با گرفتن نشان ایمنی و سلامت می‌ توانند محصولات خود را با تضمین به مصرف‌کننده ارائه دهند.
سوسن صدری اضافه کرد: نشست هم ‌اندیشی سلامت خرما با هدف ساماندهی کارخانجات صنعتی و کارگاه‌های سنتی بسته‌ بندی خرما در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان برگزار شد.
تشکیل کارگروه تصمیم‌ گیری برای عملیاتی کردن برنامه، شناسنامه ‌دار کردن همه مواد مصرفی، اقدام برای صدور و اخذ پروانه سردخانه، صدور پروانه ساخت جهت شیره خرما با همکاری واحدهای تولیدی، ارسال شکایتها برای پیگیری به ترجمان‌های ذی‌ربط، همکاری برای احداث آزمایشگاه همکار، تشویق واحدهای تولیدی برای اخذ پروانه برای محصولات جانبی، برچسب ‌گذاری مناسب محصولات و اصلاح قانون و مقررات برای موازی‌ کاری بود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.