به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز شنبه در نشست هماهنگی با آموزش و پرورش در زمینه طرح ایران مهارت افزود: با توجه به اینکه نوع آموزش های ارائه شده توسط فنی و حرفه ای برای رده سنی بالای 15 سال است با اجرای این طرح برای دانش آموزان کمتر از این رده سنی در رشته های مختلف تحصیلی غیر از فنی و حرفه ای و کاردانش می توان برنامه مهارت آموزی را طراحی کرد.
وی بیان کرد: در قالب طرح ایران مهارت تلاش می شود به دانش آموزان آموخت که برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و تنها با داشتن مهارت است که می توان از مشکل بیکاری درامان ماند.
دوراهکی اظهارداشت: وقتی بهره ‌وری نیروی کار پایین است و جوانان برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه هستند، نیاز است در حوزه ارتقای مهارت نیروهای کار و مهارت آموزی گام‌های جدیدی برداشت.
وی افزود: طرح ایران مهارت در سال 1396 مصوب شد و تلاش می ‌کند تا در دوره متوسطه اول و دوم برنامه‌ ای را برای آشنایی بیشتر دانش ‌آموزان با فضای کار و اشتغال، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌ های شناختی و جمعی آنها و پیوند بیشتر با فضای کسب‌ وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.
دوراهکی تاکید کرد: تلاش می شود با همکاری مدرسه و انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه 5 تا 10 رشته متناسب با ظرفیت های استان ارائه شود.
وی با اشاره به فعالیت 390 مربی در قالب 145 آموزشگاه خصوصی و دولتی در استان بوشهر گفت: در زمینه تامین مربی برای اجرای طرح ایران مهارت مشکلی در استان بوشهر وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح ایران مهارت و سایر طرح هایی که به نحوی بتواند فرهنگ فراگیری مهارت های مختلف را تقویت و دانش آموزان را با مشاغل مختلف آشنا کند نقشی مهم در کاهش نرخ بیکاری در جامعه دارد.
ناصر کرمی افزود: اجرای طرح ایران مهارت به آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز کمک می کند و آنان می توانند با فضای کار و محیط کارگاهی آشنا شوند.
وی اضافه کرد: امروز بیشتر دانش آموزان جذب رشته های نظری علوم تجربی می شوند این درحالی است که کشور برای بخش صنعت به دانش آموختگان رشته ریاضی نیز نیاز دارد.
کرمی تاکید کرد: با تقویت فراگیری مهارت های مختلف در آینده مشکل اشتغال در جامعه برچیده می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.