به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آئین رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز 38 سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: یکی از مولفه های اقتدار یک نظام نیروهای مسلح آن در حوزه ستاد، نرم افزار، تجهیزات و ابزار دفاعی و قدرت منابع انسانی است.
وی اظهار داشت: بخش عظیمی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون ایثار، تعهد و پایبندی نیروهای مسلح و مردم دلاور با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به ارزشها و آرمان های انقلاب هستیم.
امام جمعه بوشهرگفت: نظام نوین جهانی براساس اندیشه های استکبار به بار نمی نشیند چون ایران اسلامی همواره با اندیشه های هشت سال دفاع مقدس حماسه ها خلق کرد.
صفایی بوشهری اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس نشان داد اتحاد نیروهای مسلح کشور را از تعرض دشمن و بیگانگان مصون و زمینه را برای پیشرفت جامع و پایدار میهن اسلامی فراهم می‌ کند.
وی اظهار کرد: نیروهای مسلح هر نظام و کشور عامل اقتدارملی، آرامش و مانع تهاجم بیگانگان به آن کشور هستند و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کردند.
صفایی بوشهری یادآور شد: در این ارتباط تقویت و حمایت از نیروهای مسلح برخاسته از عقلانیت دفاعی و منبعث از آموزه‌های الهی است.
امام جمعه بوشهر یادآورشد: دفاع مقدس تجلی کربلای معاصر است و مردم ایران نشان دادند برای تحقق نهضت کربلا انقلاب کردند.
وی ادامه داد: مردم ایران همواره نشان دادند در راه آرمان ها و ارزش های اسلام و براساس مبانی پیشرفت و استکبار ستیزی براساس شعار هیهات منا الذله حسین (ع) گام برمی دارند.
فرمانده پایگاه دریایی بوشهر گفت: در هشت سال دفاع مقدس، با حضور غیرت مندانه مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، دشمن نتوانست مواضع ما را خدشه دارکند.
دریادار دوم بابک امینی افزود: اگرچه ایستادگی هشت ساله به ظاهر دفاع بود ولی باطن آن بازدارندگی در برابر توطئه های دشمن است.
وی یادآورشد: وقتی در شهریور سال 1359 جنگ علیه ایران تحمیل شد، نیروهای مسلح با اتحاد و پیروی از فرمان امام راحل، لباس رزم پوشیده و توانستند دشمن را شکست بدهند.
امینی ادامه داد: خلبانان ایران اسلامی در دقایق اولیه جنگ تحمیلی پاسخ شدیدی به دشمن بعثی دادند و نیروی دریایی ارتش نیز در ابتدای جنگ هشت ساله در عملیات مروارید توان دریایی رژیم بعث صدام را از کار انداخت به گونه ای که تا پایان جنگ بطور کامل ساقط شد.
وی اظهار کرد: دنیا باید بداند این ملت در هشت سال با چهره بشاش و شاد عزیزان خود را تقدیم آرمان های انقلاب کردند امروز نیز با همان روحیه برای کشور و نظام جمهوری اسلامی فداکاری می کنند.
در این آئین یگان های نمونه ارتش، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و بسیج امام صادق از مقام تمثال شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.