به گزارش ایرنا، دسته ها و هیاتهای عزاداری روز چهارشنبه در قالب دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در مصلی بوشهر عزاداری کردند.
صدای حزن انگیز سنج و دمام دسته های سوگواری و عزاداری علمدار دشت کربلا در روز تاسوعا فضای شهر بوشهر را ماتم زده کرده است.
همچنین عزاداران حسینی و دوست داران باب الحوائج حضرت عباس (ع) درهمه شهرها، بخش ها و روستاهای استان بوشهر با حضور در حسینیه ها در ماتم شهادت سقای دشت کربلا و پرچمدار با وفای کاروان امام حسین (ع) به سینه زنی، عزاداری و سوگواری پرداختند.
رئیس شورای هیاتهای مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در برنامه های دینی و مذهبی دارند و اوج این حضور و مشارکت در برنامه های ماه های محرم و صفر است.
سید ناصر فاطمی افزود: با توجه به اینکه برنامه های ماه محرم به صورت مردم محور برگزار می شود، هماهنگی خوبی با 230 هیات مذهبی، مداحان و دیگر نهادهای مرتبط برای برگزاری برنامه های محرم و صفر صورت گرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه عزاداری استان بوشهر از جمله عزاداریهای سنتی کشور است بسیاری از آئین های عزاداری این استان از جمله سینی زنی آن به ثبت ملی درآمده و از کمترین آسیب برخوردار است.
رئیس هیات های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به ائمه اطهار (ع) دارند و در مراسم عزاداری محرم و صفر شاهد دلدادگی مردم این دیار هستیم.
در ادامه این آئین نماز ظهر تاسوعا درمصلی بوشهر برگزار شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.