به گزارش ایرنا حمید زارعی روز دوشنبه درآیین گشایش کارگاه آموزشی مربیان باشگاه های کتابخوانی شهرستان دشتی افزود: با همکاری خوب مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکنون ٤٠٢ باشگاه کتابخوانی در شهرستان تشکیل شده و بسیاری از توفیقات دشتی در حوزه کتابخوانی نتیجه عملکرد این باشگاه ها است.
وی اضافه کرد: باشگاه های کتابخوانی بهانه ای است تا علاوه بر علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه،
مطالبه و پرسش گری، اعتماد به نفس و افزایش قدرت بیان و فرهنگ مشارکت را در آنها نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید شرط حمایت ما تشکیل و ثبت باشگاه های کتابخوانی خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: از اقدامات سازنده در این شهرستان ایجاد باشگاه های کتابخوانی است که در سال 1395 خورموج شهر برتر باشگاه های کتابخوانی کشور شد.
احمد طیبیان مجرد افزود: چند سالی است که با مشارکت ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقدامات خوبی صورت گرفته و موجب موفقیت ها و افتخارات مهم برای شهرستان شده است.
وی افزود: یکی از این اقدامات سازنده ایجاد باشگاه های کتابخوانی بود که در سال 1395 خورموج شهر برتر باشگاه های کتابخوانی کشور شد.
طیبیان مجرد ادامه داد: دانش آموزان شهرستان دشتی دارای توانمندی و استعدادهای بالایی هستند و اگر معلمان بخوبی این استعدادها را شناسایی و راهبری کنند توفیقات آنها بیش از پیش خواهد شد.
وی بیان کرد: برای ایجاد هر حرکتی نیاز به همدلی و مشارکت همه دستگاه ها و مسئولان است و افتخاراتی که در زمینه کتابخوانی برای شهرستان حاصل شده نتیجه همگرایی و همدلی ادارات آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
طیبیان مجرد اضافه کرد: افزایش همکاری و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در حوزه کتاب منجر به توفیقات بیشتری برای شهرستان خواهد شد.
مدرس این کارگاه نیز اظهارداشت: فراهم آوردن فضا و امکان مطالعه در ساعات درسی یکی از کارهایی است که به ترویج کتابخوانی کمک خواهد کرد.
ابراهیم ابراهیمی ادامه داد: یکی مربی باشگاه کتابخوانی باید عاشق کتاب باشد و زنگ های انشا و هنر بهترین ساعاتی است که معلم می تواند در آن فعالیت کتابخوانی داشته باشد.
وی بیان کرد: بچه ها به خاطر روحیه کنجکاو و خلاق خود به پژوهش علاقه مند هستند و از این کنجکاوی می توان برای نزدیکی آنها به کتاب استفاده کرد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.