به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: فرهنگ ایرانی - اسلامی درفضای کلی در کنار فرهنگ های مجاور است و اگر در سند نقشه جامع فرهنگی از فرهنگ مجاور مغفول بمانید بعد مهمی از شناخت ناقص می ماند.
وی اظهار داشت: با گسترش فضای ارتباطی تبادل فرهنگی بیشتر شده و با توجه به دوره گذار باید به عناصر این دوره که شامل شهرنشینی و گسترش صنعتی شدن است، توجه ویژه شود.
خورشیدی بیان کرد: با توجه به سرعت تحولات حاکم بر جامعه در سند نقشه جامع فرهنگی باید گذارفرهنگی در آن پیش بینی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید براینکه در سند جامع فرهنگی استان باید همه عناصر سازنده فرهنگ دیده شود گفت: فرهنگ کار جمعی است و ساخت جامعه ای سعادتمند و مبتنی بر ارزش های فرهنگی منبعث از ارزش های ملی و دینی، نیازمند عنایت همه برنامه ریزان فرهنگی است.
وی تاکید کرد: امروز ارتقای مدارا و نشاط اجتماعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مغفول مانده و برخی از آسیب ها ناشی از این مساله است که توجه به آن ضروری است.
خورشیدی اضافه کرد: فاصله گرفتن از آسیب های اجتماعی که بخشی مهم از آن ناشی از دوره تحول پرسرعت و گذار است در سند توسعه فرهنگی باید پیش بینی خاص برای چگونگی رویارویی با این آسیب ها را داشته باشد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.