به گزارش ایرنا، حسن شجاعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به این که تجهیزات بیهوش کننده برای گرفتن این حیوانات کم آزار در دست نداشتیم کار زنده گیری آنها را پیگیری کردیم.
وی بیان کرد: به دنبال درخواست های مردمی و دستورالعمل ابلاغی از طرف شهرداری بندر بوشهر که دارای مصوبه شورای شهر است، زنده گیری سگ های ولگرد از یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.
شجاعی افزود: یکی از رویکردهای شورای پنجم، ارتقای فرهنگ زیست محیطی است که بر اساس تصمیم های لحاظ شده توسط شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر، موضوع ایجاد سایت نگهداری سگ های ولگرد در برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر قرار گرفت.
وی ادامه داد: از جمله اهداف این سایت کنترل بیماری های ناقل بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگ ها و کنترل جمعیت آنها است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: در زمان نگهداری از این حیوانات کم آزار، کار مراقبت های بهداشتی آنها از جمله واکسیناسیون، کنه زدایی با نظارت سازمان دامپزشکی انجام شده است.
شجاعی اضافه کرد: کار رهاسازی سگ های ولگرد پس از مراقبت های بهداشتی، واکسناسیون و عقیم سازی در محدوده ای خارج از شهر بوشهر و در دامان طبیعت انجام می شود تا فضای کافی برای ادامه اجرای این طرح در دست داشته باشیم.
وی تاکید کرد: هیچ برنامه ای برای معدوم سازی این حیوانات بی آزار نداریم و پس از مراقبت های بهداشتی، اقدام به رها سازی آنها می کنیم.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در اجرای طرح زنده گیری و جمع آوری سگ های ولگرد از محلات شهر بوشهر، شاهد رضایت مناسبی از طرف مردم هستیم و سعی ما این است که این طرح با همین شرایط همچنان تداوم داشته باشد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.