به گزارش ایرنا، طاهره شمشیری روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: با توجه به تجربه ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور تصویب منطقه آزاد بوشهر اجحاف به مردم این بندر است.
وی بیان کرد: بررسی وضعیت و عملکرد مناطق آزاد کشور نشان می دهد که این مناطق از زمان تاسیس تاکنون بیش از آنکه در خدمت تولید و صادرات بوده باشد به تسهیل واردات دامن زده است.
شمشیری اظهار داشت: چنانچه در سال های 1375 و 1376 که زمان رونق اقتصادی و شکوفایی بندر بوشهر بود این امر اتفاق می افتاد شاهد توسعه ای چشمگیر در این بندر می بودیم.
وی گفت: امروز با اعلام خبر بندر آزاد شدن بوشهر شاهد گرانی یکباره زمین و املاک در شهر بوشهر هستیم که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته است و با اجرایی شدن این منطقه آزاد افزیش بیشتر قیمت ها در بوشهر نگران کننده است.
شمشیری افزود: عده ای سود جو پیش از تصویب بندر آزاد بوشهر زمین ها و سوله هایی خریداری کرده اند و امروز شاهدیم که قیمت زمین و املاک به یکباره افزایش چند برابری پیدا کرده است.
وی یادآور شد: با این شرایط بندر آزاد شدن بوشهر زندگی را برای خانوار های کم درآمد و متوسط خیلی سخت و یا حتی غیر قابل تحمل می کند و مردم نیز در شرایط کنونی ظرفیت افزایش قیمت مسکن و اجاره آن را ندارند.
شمشیری ادامه داد: در چنین شرایطی تبعید اجباری ساکنان کم‌درآمد بومی این مناطق به حاشیه‌ها رخ می‌دهد و هر‌ کسی که توان مالی لازم را برای ادامه زندگی در مناطق شهری ندارد، باید جای دیگری را برای ادامه حیات پیدا کند.
وی گفت: با این شرایط انتظار می رود مسئولان این امر با درک شرایط تدبیری اندیشیده و ازتبعات ناگوار احتمالی جلوگیری کنند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.