هادی عرب زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته کد و شناسه موکب ها مشخص و با نصب بنر بر سردر آنها معرفی شده است.
وی اظهارداشت: به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر آیین های دهه اول محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشورا نشست های هماهنگی مختلفی با هیات های مذهبی، مسئولان موکب‌ها و شهرداری و نیروی انتظامی برگزار شده است.
رئیس شورای هیات های مذهبی گناوه گفت: از همه هیات های مذهبی مجوزدار خواسته شده در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان تنها به سینه زنی و عزاداری اکتفا نکنند بلکه باید اندیشه و سیره امام حسین (ع) را گسترش دهند که دراین ارتباط تراکت و بروشورهایی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن نماز و امر به معروف و نهی ازمنکر است، افزود: همه عزاداران و دوستداران آن حضرت باید به این 2 فریضه مهم از جمله حضور گسترده در نماز روز عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.
عرب زاده گفت: سرکشی از هیات های مذهبی به مناسبت های مختلف از جمله دهه اول محرم توسط شورای هیات های مذهبی بصورت مستمر انجام می شود.
وی افزود: به منظور برقرای امنیت و نظم آیین سوگواری ویژه روز عاشورا در مسیر دسته‌جات عزاداری و هیات ‌های مذهبی به سوی امامزاده سلیمان بن علی (ع) و گلزار شهدا، شورای هیات های مذهبی در کنار نیروی انتظامی و هیات ها حضوری فعال خواهد یافت.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.