به گزارش ایرنا، سیدکمال الدین شهریاری روز جمعه در نشست با مسئولان برخی دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: برخی دیگر از شهرستان های استان بوشهر از جمله دیلم نیز از مشکل بیکاری بالا رنج می برند که با توجه به ظرفیت های موجود باید برای کاهش آمار بیکاری چنین شهرستان هایی چاره اندیشی شود.
وی بیان کرد: مسئولان عالی رتبه کشور به پارس جنوبی تنها به عنوان منابع ملی نگاه می کنند و از توسعه مناطق پیرامونی آن غافل مانده اند.
شهریاری افزود: درنگاه به نقش پارس جنوبی در توسعه استان بوشهر این مهم بخوبی قابل رویت است که این ظرفیت بزرگ اقتصادی بخوبی نقش آفرینی در توسعه استان نداشته است.
وی گفت: با وجود این ظرفیت در یک استان کم مساحت و کم جمعیتی مانند بوشهر نباید این حجم از بیکاری در برخی از شهرستان های استان بوشهر وجود داشته باشد.
شهریاری ادامه داد: در ارتباط با معیشت لنج داران نیز هرگاه صحبتی مطرح می شود ذهن ها به سمت سوی قاچاق و به دنبال آن کاهش تولید ملی و از بین رفتن اشتغال داخلی می رود.
وی گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که توسعه کشور از طریق سرمایه گذاری داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی رقم می خورد ولی برای ساحل نشینانی که تنها دارایی آنها لنج است باید زمینه رونق کسب و کار صیادی و سفاری در مناطق مرزی ساحلی فراهم شود.
شهریاری افزود: وقتی شغلی جایگزین صیادی و سفاری ساحل نشینان ایجاد نشده باید زمینه حمایت از کسب و کار کنونی آنها فراهم شود.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی تغییرات نرخ ارز تامین سوخت لنج ها را با مشکل روبرو کرده و بسیاری از آنها را به گل نشانده است.
شهریاری تاکید کرد: در این ارتباط نیاز است با هدف رونق کسب و کار ساحل نشیان و از سرگیری لنج های به گل نشسته برای حل مشکل سوخت آنها چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.