به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز جمعه در نشست هم اندیشی افزود: با هدف تربیت عمیق فرزندان استان و آینده سازان کشور، باید وضعیت معیشت معلمان بهبود یابد تا آنها بدون دغدغه در امر تعلیم و تربیت تلاش کنند.
وی بیان کرد: در این ارتباط تجدید نظر در نظام پرداخت ها به فرهنگیان با توجه به شاخص هایی همچون موقعیت استراتژیک، مناطق دارای آلایندگی و سکونت مرزی امری ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: این نهاد تربیتی نیازمند همکاری آحاد جامعه است و با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصلی قرار داریم باید زمینه برای حل مشکلات مالی و تجهیزاتی مدارس فراهم شود.
کرمی ادامه داد: در این ارتباط دستگاه های اجرایی استان و بویژه شهرداری ها می توانند در موفقیت روز افزون آموزش و پرورش نقش آفرینی بسزایی داشته باشند.
وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان استان در کنکور امسال اظهار داشت: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان با همکاری استانداری، شهرداری ها و دهیاری های استان از عوامل مهم در کسب این موفقیت ارزشمند بود.
کرمی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: 230 هزار و 820 دانش آموز در 7 هزار و 950 کلاس درس در قالب 2 هزار و 330 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
وی افزود: شمار دانش آموزان استان بوشهر در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته 14 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
کرمی ادامه داد: در این بین مهمترین چالش ما برای آغاز سال تحصیلی جدید، کمبود نیروی آموزش است که انتظار داریم با تقویت مدارس شبانه روزی، حمایت از طرح روستا مرکزی و تجمیع مدارس زیر نرم این مشکل را برطرف کنیم.
وی یادآور شد: هم اکنون 14 هزار و 375 نیروی آموزشی در استان فعالیت می‌کنند که با توجه به کمبودهای این موجود این شمار نیرو نیازمند افزایش است.
کرمی افزود: 552 نیروی آموزشی تا پایان شهریور بازنشسته می شوند این درحالی است که مجموع ورودی های ما از محل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان 266 نفر است.
وی گفت: با این شرایط در بخش نیروی آموزشی 2 هزار و 889 نیرو کم داریم که با احتساب یکهزار و 52 نفر حق التدریسی که داریم مابقی(یکهزار و 837 نفر) باید بصورت غیرموظف پوشش داده شوند.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.