به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در این همایش اظهارداشت: دسته های سینه زنی و زنجیرزنی نباید با سد معبر کردن و صدای طبل و سنج و دمام بیش از حد و طولانی مدت بجای جاذبه عزاداری ایام محرم را به دافعه تبدیل کنند.
وی اظهارداشت:هیات های مذهبی باید در مراسم ها و عزاداریها نکاتی از جمله تکریم ذاکر، عالم و عزاداران، داشتن خلوص نیت و پرهیز از رقابت و چشم و هم چشمی،توجه به اهداف نهضت اباعبدالله(ع) و احیای آن، برگزاری مجالس مختصر و مفید، دوری از تجملات و هزینه های اضافی، تزئینات و ابزار و آلات اضافی را مدنظر داشته باشند.
مصلح یادآورشد: توجه به قرآن ، اقامه نماز و پیاده نمودن شعائر دینی، مسجد و روحانی محوری در برنامه های هیات ها قرار گیرد.
امام جمعه برازجان اضافه کرد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین عنصر قیام اباعبدالله بوده باید سرلوحه همه کارهای هیاتها باشد.
وی همچنین بر اطعام عزاداران، برگزاری مراسم ساده، سیاه پوشی و اهتمام به برگزاری باشکوه همایش های شیرخوارگان حسینی،پیرغلامان، همسالان رقیه و رهروان حضرت زینب(س) تاکید کرد.
فرماندار دشتستان نیز گفت: نهضت حسینی و قیام کربلا بواسطه انحرافی که در اسلام اتفاق افتاده بود حرکتی برای احیای ارزشهای دینی بود که نه فقط برای آن زمان بلکه برای همه ادوار و قرون بعد از خود و سبب احیای ارزشهای اسلام ناب محمدی بود.
ارسلان زارع ادامه داد: اباعبدالله(ع) خود هدفش را اصلاح امت جدش بیان نمود که بزرگترین آن احیای امر به معروف و نهی از منکر و ایشان بزرگترین آمر به معروف بوده است.
وی افزود: اسلام و ایران اسلامی امروز بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد، همدلی و وفاق ملی است که بیش از همه در این ایام که بواسطه عشق به حضرت اباعبدالله دلها بهم نزدیک است می توان در جامعه افزایش داد.
دراین همایش آیین های چاووشی خوانی، شال اندازی و تجلیل از پیرغلامان نیز برگزار شد.
7213/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.