حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز مهمترین مساله در جامعه وضعیت اقتصادی مردم است که دشمن با ایجاد جنگ روانی برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کند.
وی اظهار داشت: در این شرایط حساس مردم، مسئولان و تشکل های دینی با هوشیاری، دشمن شناسی و شناخت دسیسه های دشمن باید زمینه گذر از این بحران را فراهم کنند.
سروستانی با تاکید بر ترویج فرهنگ حسینی در جامعه افزود: در شرایط کنونی همه دلسوزان دینی، فرهنگ حسینی و نظام اسلامی با بهره گیری از نگاه روشن امام راحل و رهبر معظم انقلاب این مسیر را با اقتدار دنبال کنند.
وی اضافه کرد: حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه و دفاع جانانه از فرهنگ انقلاب اسلامی و انقلابی گری باید در جامعه ترویج یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: همه جریان های مختلف که خود را متعلق به نظام جمهوری اسلامی می دانند باید پیوند دوباره خود را با ولایت تحکیم و از کیان نظام اسلامی دفاع کنند.
سروستانی بیان کرد: در شرایطی که دشمن حرکت ها و جنگ روانی جدیدی را علیه نظام جمهوری اسلامی شروع کرده است باید از دامن زدن به مسائل قومیتی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی در جامعه پیشگیری کرد.
وی اضافه کرد: ما در مقابل دشمنی قرار داریم که روی میز مذاکره حرف های عامه پسند عنوان می کند ولی درعمل برخلاف آن را انجام می دهد.
سروستانی گفت: امروز دشمن از برخی بدعت ها سوء استفاده و آنها را برجسته می کند که هیات های مذهبی باید مراقب باشند، از حواشی دوری و از انجام هر کاری که موجب بدعت و وهن در جامعه می شود، پرهیزکنند.
وی با اشاره به قیام و نهضت عاشورا بیان کرد: امام حسین (ع) با قیام خود سنت های الهی را در جامعه احیا، درخت اسلام را تنومند و سیره و سنت نبوی را به جامعه جهانی معرفی کرد.
سروستانی اضافه کرد: امروز پس ازگذشت 13 قرن مردم با عشق و شور حسینی مجالس امام حسین (ع) را برگزار می کنند و امروز باید در کنار شور، شعور حسینی را نیز در جامعه تحکیم بخشید.
وی گفت: در استان بوشهر بیش از یکهزار و 200 هیات مذهبی وجود دارد که هر یک از این هیات ها خود به عنوان یک مدرسه معرفتی به شمار می روند که باید معارف امام حسین را در جامعه تبیین کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: برخی تفکرها دین را از سیاست جدا می دانند این درحالی است که حرکت امام حسین (ع) حرکتی دینی و سیاسی بود و امام راحل نیز با تاسی از این تفکر انقلاب اسلامی را که دینی و سیاسی بنیان نهاد.
وی اعزام مبلغان، نشست های تخصصی میثاق با عاشورائیان، طلایه داران تبلیغ در ماه محرم، ستاد شئون فرهنگی، حرکت دسته های عزاداری، اقامه نماز ظهر عاشورا از جمله برنامه های این اداره کل در ماه محرم عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.