به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای روز شنبه به نقل از شاهپور رجایی در نشست با خبرنگاران رسانه های فعال دشتستان افزود: بیشترین حجم آب برداشتی از این چاه ها پنج هزار مترمکعب خواهد بود که این حجم در مقابل برداشت چاه های کشاورزی مقدار بسیار ناچیزی است.
رجایی یادآور شد: برداشت از این منبع فقط برای تامین اضطراری آب شهر برازجان است و به عنوان منبع دائمی تامین آب شناخته نمی شود.
وی اضافه کرد: حجمی نزدیک به 220 میلیون مترمکعب سالانه از منابع آب زیرزمینی دشتستان برداشت می شود که این رقم برابر با 40درصد از مصرف آب زیرزمینی کل استان بوشهر است.
رجایی، در باره تامین آب شرب شهر کلمه گفت: شرایط کنونی آبرفت منطقه طلحه تا کلمه به نحوی است که امکان برداشت آب از آن میسر نیست و به همین دلیل 2 برنامه برای تامین آب شهر کلمه در حال پیگیری هستیم.
وی اضافه کرد: برنامه نخست برداشت آب از سازند کلمه - شاه پسرمرد است که این منابع بدون ارتباط با آبرفت است و مجوز برداشت از آن فقط برای مصارف شرب است.
رجایی یادآور شد: برنامه دوم استفاده از ظرفیت رودخانه های اطراف شهر کلمه است که مناسب ‌ترین گزینه در نزدیکی روستای ارغون شناسایی شده که این رودخانه پتانسیل احداث یک سد برای مهار روان آب ها و تامین بخشی از آب شرب شهر کلمه را دارد.
وی تاکید کرد: برداشت آب از سازند سخت هیچ تاثیری در آب آبرفتی نخواهد داشت و آب سازندی رقیبی برای برداشت از آب آبرفت که در اختیار مردم هست، نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ضمن تشکر از همه سازمان ها و دستگاه هایی که در زمینه حل مشکلات آب شرب شهرستان در همه سطوح پیگیری و همکاری داشته اند، گفت: شهرهای بوشهر، برازجان، آبپخش، جم، تنگ ارم، بوشکان، کلمه و عسلویه شهرهای در معرض تنش آبی استان بوشهر هستند و این موضوع بارها در مذاکرات و مکاتبات این شرکت با وزارت نیرو و سایر نهادهای مرتبط یادآور شده و راهکارهای عبور از تنش نیز ارائه شده است.
رجایی افزود: مرجع طبقه بندی شهرهای دارای تنش آبی وزارت نیرو است و هیچ مقام مسئولی در این وزارتخانه، تاکنون بیانی مبنی بر نبود بحران یا تنش آبی در برازجان یا حتی سایر شهرهای دشتستان و استان بوشهر نداشته‌اند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ضمن پوزش از مردم دشتستان برای اختلال پیش آمده در خدمت رسانی، از صبوری آنها تشکر کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.