مسئول بخش آموزش انجمن نجوم بوشهر روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: شناخت صحیح از آسمان و پدیده های مربوط به آن، ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آنها، پرهیز از خرافات است.
حسین خضری اضافه کرد: انجمن نجوم بوشهر با هدف آموزش، سالیان سال است که فعالیت می کند و در این سال ها موفق شده با تلاش مستمر، خروجی موفقیت‌ آمیزی از این فعالیت ها بگیرد.
وی ادامه داد: هر چند برگزاری کلاس های نجوم آن هم در دل طبیعت، از آنجا که به ابزار و شرایط خاصی نیاز دارد، بسیار سخت است اما این سختی ها هیچ گاه مانعی برای هدفی که تعیین شده، نبوده است.
مسئول بخش آموزش انجمن نجوم بوشهر درباره برگزاری تور شب رصدی در کوه مند گفت: از یک هفته پیش همه شرکت کنندگان بیمه شده بودند و هماهنگی ها برای رفت و آمد و تامین ابزار و امکانات مورد نیاز انجام شده بود.
وی بیان کرد: با وجود سختی های بی شمار اما علم ستاره‌ شناسی ابعاد گوناگونی دارد که از اهمیت دوچندانی برای همه اقشار بویژه دانش ‌آموزان برخوردار است، زیرا آنها علاوه بر علم به آسمان و پدیده های آن با چگونگی حفاظت از محیط زیست، مصرف بهینه آب و مهارت های اجتماعی آشنا می شوند.
این عضو انجمن نجوم بوشهر بیان کرد: شرکت کنندگان در کارگاه شب رصدی به شناسایی اجرام عمقی آسمان پرداختند.
خصری یادآور شد: لازمه داشتن نسلی خلاق، دارای اعتماد به نفس، توانمند و آگاه باشد، دقت والدین در انتخاب مکان هایی است که فرزندان آنها در آن حضور می یابند.
وی گفت: علم ستاره ‌شناسی دنیایی شگفت از دانستنی هایی است که درک و آگاهی ما را از خوب زیستن افزایش می دهد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.