به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان افزود: مهمترین هدف دشمن از تحمیل جنگ اقتصادی بر کشور ایجاد ناامیدی، بدبینی و ناامنی در کشور است.
وی اظهار داشت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب 'در این شرایط حساس اقتصادی کشور اگر آحاد مردم به خصوص نخبگان شرایط نظام را درک نکنند ضربه خواهیم خورد'.
دشتی بیان کرد: هرچند امروز کشور با مشکلات اقتصادی روبه رو است ولی نباید فراموش کرد نظام جمهوری اسلامی در جایگاهی قرار دارد که همه دنیا را به خود متوجه کرده است.
وی تاکید کرد: مشکل استکبار جهانی با دستیابی به فناوری هسته ای، حقوق بشر و قدرت موشکی ایران نیست بلکه با ایده ها و هدفهای انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در برابرجنگ همه جانبه اقتصادی دشمن و وجود نارضایتی ها در کشور به جای اینکه همدیگر را خطاکار و متهم کرد باید با روحیه برادری در مقابل دشمن ایستادگی کرد.
وی تاکید کرد: نباید اختلاف های داخلی باعث شود که دشمن در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ادعا کند 'ایران را گرفتار خود کرده ایم'.
امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: هدف دشمن از جنگ اقتصادی برعلیه جمهوری اسلامی رسیدن به جنگ رسانه ای و تبلیغ ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام است.
وی با انتقاد از جامعه دانشگاهیان و حوزه های علمیه گفت: مشکل اقتصادی کشور مربوط به امروز نیست بلکه در طول 40 سال گذشته همواره کشور با این فراز و نشیبها روبه رو بوده است.
دشتی بیان کرد: دانشمندان اقتصادی دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای نجات کشور از این مشکل در این مدت نظام اقتصادی اسلامی بومی برای کشور تعریف نکرده اند.
وی یادآور شد: هنوز بعد از 40 سال ایران از نظام بانکداری اسلامی بومی برخوردار نیست که انتظار می رود دانشگاهها و حوزه های علمیه به فکر تدوین یک نظام اقتصادی اسلامی برای کشور باشند.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: همه نخبگان علمی و حوزوی کشور برای گذر از این پیچ خطرناک تاریخی به فکر راهکار عملی و اساسی باشند.
وی با اشاره به رزمایش بسیجیان محمد رسول الله (ص) 2 افزود: این رزمایش در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تهدیدهای دشمن برگزار می شود.
دشتی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم گفت: امید حیات و زندگی اجتماعی خودمان را از کربلا گرفته ایم و تلاش شود عزاداری ها از آسیبها و بدعت ها به دور باشد.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.