به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حسن روحانی در این سفر یکروزه سه طرح مهم اقتصادی شامل فاز سوم توسعه پردیس ، متانول مرجان و فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند را به طور رسمی در پایتخت انرژی کشور افتتاح کرد.
همچنین در این سفر انعقاد قرارداد بین هلدینگ خلیج فارس و مناطق نفت خیز جنوب برای جمع آوری گازهای همراه نفت انجام شد.
*طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسید.
در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران حدود 62 میلیون و 150 هزار تن است که با راه اندازی طرح های جدید این ظرفیت از مرز 65 میلیون و 550 هزار تن در سال عبور می‌کند.
*فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، شامل نیروگاهی با 12 توربین و واحد بخار است که ظرفیت تولید 650 مگاوات برق را دارد.
طرح پتروشیمی دماوند، تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی مانند الفین‌های 5، 11، 12، 14 و 16 و متانول‌های کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول، جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاک- اوره (نگام، هرمز و لاوان، آمونیاک 2 و توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس را بر عهده دارد.
*فاز سوم آمونیاک و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 755 هزار تن آمونیاک و اوره با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاک به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل می‌شود.
رئیس جمهوری را در این سفر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، امیر حاتمی وزیر دفاع، خانم شاهدانی قائم مقام وزیر نفت و نوروز زاده معاون مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی همراهی کردند.
رئیس جمهوری در این سفر با حضور در جمع مسوولان ،مدیران ، متخصصان و فعالان اقتصادی در سالن پتروشیمی جم سخنرانی کرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.