به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: ایران اکنون فراتر از 60 میلیارد دلار ارز در بانک های خارجی دارد و روزانه نزدیک به 2 میلیون بشکه نفت می فروشد.
وی بیان کرد: ایران با چندماه گذشته خود، تفاوت محسوسی نکرده و فقط مشکلاتی در موضوع تامین مواد اولیه پیش آمده که این مهم نیز بخوبی قابل حل شدن است.
چمران یادآور شد: عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری هایی بود که 6 ماه پیش نیز به دوستان خود در دولت در مورد احتمال ایجاد چنین شرایطی هشدار دادیم.
وی بیان کرد: آمریکا امروز تنها درگیر جبهه ایران نیست و با کشورهای اروپایی، چین، روسیه و ترکیه نیز درگیری دارد که با این شرایط بخوبی می توانیم اقتصاد کشور را ساماندهی کنیم.
چمران ادامه داد: در این ارتباط باید مسئولان کشور در صدد انجام کارهای بزرگ و شبانه روزی باشند و از نفع و منفعت های شخصی دوری کنند.

** با دیدگاه تفکیک تهران موافق نیستم
وی در ارتباط با تفکیک تهران به چند استان گفت: با وجود اجماع نظر عده ای بر این پیشنهاد اما چنین دیدگاهی ندارم زیرا با تفکیک و تقسیم بندی در تهران اتفاقی نمی افتد.
وی افزود: کلان شهرها باید از یک سری ضوابط و مقررات تقسیم کشوری خارج شوند زیرا در این چنین بخش های مدیریت واحد و یکپارچه نتیجه بهتری درپی دارد.

** نیاز جمنا به نوگرایی و استفاده از جوانان و بانوان جدی است
چمران در ارتباط با جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: این جبهه که پیش از انتخابات شکل گرفته اکنون بجد نیاز به نوگرایی و استفاده از ظرفیت های جوانان و بانوان دارد.
وی ادامه داد: در این مقطع مجمع استان ها باید شورای جدید جبهه مردمی نیروهای انقلاب را انتخاب کنند.
چمران افزود: هر استان باید حداکثر 30 نفر عضو در شورای استانی جمنا داشته باشد که با تجمیع آنها در تهران کنگره بزرگ این جبهه مردمی تشکیل و شورای مرکزی انتخاب شود.
وی گفت: اکنون در شرایط سازمان دادن شوراهای استانی جمنا هستیم که این مهم در برخی از استان ها محقق شده است.
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جمنا کمیته هایی 22 گانه دارد که قشرهای مختلف جامعه اعم از روحانیون، معلمان، استادان، کارگران و غیره را در بر می گیرد.
وی افزود: تا جایی که امکان داشته باشد سعی می کنیم تمامی نیروهای همسو در دایره جمنا قرار گرفته و کسی خارج از گود نباشد.
چمران افزود: هم اکنون رویکرد اصلی جمنا تلاش برای کمک به مشکلات مردم و رسیدگی به امور آنها است و مساله انتخابات در درجه بعدی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم جبهه مردمی نیروهای انقلاب همانند گذشته در شرایط مورد نیاز در خدمت مردم برای بهبود شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.
چمران افزود: رویکرد جمنا این است که هر هفته در هر شهری نشست داشته باشد و مردم مشکلات خود را مطرح و در کنار آن راهکارهای اساسی حل مشکلات نیز پیگیری شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.