به گزارش ایرنا، محسن شریفیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با برگزاری چنین آیین هایی می توان فرهنگ و داشته های غنی استان بوشهر را به دنیا معرفی کرد.
وی اظهار داشت: یکی از هدف های گروه لیان معرفی فرهنگ و موسیقی بوشهر و ایجاد گفتمان فرهنگی بین بوشهر و سایر کشورها و قومیت هاست.
شریفیان افزود: کوچه کالچر یک اتفاق مهم فرهنگی است که با توجه به اشترک های فرهنگی و موسیقی بوشهر و هند، فرهنگ بوشهر را به دنیا معرفی می کند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه موسیقی بوشهر از موسیقی آفریقا، عرب و هند تاثیر گرفته است تلاش می شود که فرهنگمان را در قالب هنر به دنیا معرفی کنیم.
سرپرست گروه موسیقی لیان گفت: با توجه به اینکه هیچ امکانی برای معرفی موسیقی بوشهر در اختیار ندارم فارغ از هر نگاه سیاسی از هر وسیله ای برای معرفی موسیقی این استان استفاده خواهم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با برگزاری کنسرت در بوشهر افزود: هرچند آرزوی قلبی من یک اجرای بزرگ در استادیوم ورزشی بوشهر است ولی با توجه به اینکه امنیت دربرگزاری کنسرت ها ایجاد نمی شود و به دلیل اینکه جان مردم به خطر نیفتد به همین دلیل کنسرتی برگزار نمی کنم.
شریفیان اضافه کرد: بر خلاف بسیاری از اتهام های وارده به گروه لیان ولی نسبت به ارزش های کشور معتقد هستیم و تاکنون با هیچ رسانه بیگانه ای مصاحبه نکرده ام.
وی افزود: از تمامی افراد و نهادهایی که نگاهی منفی به گروه موسیقی لیان دارند، انتظار دارم موارد احتمالی تخلف گروه موسیقی لیان را بصورت واضح و شفاف بیان کنند.
شریفیان ادامه داد: شایسته نیست عده ای نا آگاه از روی قصد و غرض و بدون مدرک و سندی بخواهند یک گروه موسیقی را از فعالیت در شهر و دیار خود و حتی برخی از شهرهای ایران محروم کنند.
کوچه فرهنگی بوشهر از 13 شهریورماه به مدت 10 روز در بندر بمبئی با عنوان کوچه کالچر در بخش های مختلف فیلم، نمایشگاه عکس، صنایع دستی و غذا برگزار می شود.
در گروه اعزامی به بندر بمبئی هند 13 نفر حضور دارند که از این شمار 6 نفر از گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان و مابقی نیز از فعالان عرصه هنر تئاتر و نمایش هستند.
ایرج صغیری از پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر و نمایش و داریوش غریب زاده و احسان عبدی پور به عنوان فیلم سازان بوشهری (دریافت کنندگان سیمرغ بلورین فیلم فجر) نیز در گروه اعزامی به بمبئی حضور دارند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.