به گزارش ایرنا، عبادالله عبدالهی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح ها به عنوان پروژه های اولویت دار قرارگاه خاتم در حوزه های نفت و گاز، سد و سایر حوزه ها است.
وی بیان کرد: از این میزان پروژه 100 هزار میلیارد تومان در بخش صنعت نفت و گاز اجرا می شود.
عبداللهی با اشاره به تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: یکی از تحریم های اولیه آمریکا علیه ایران در موضوع تامین بنزین بود که با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس این تهدید برطرف شد.
وی بیان کرد: این پالایشگاه در محدوده 700 هکتاری اجرایی شده که خوراک موردنیاز آن نیز در داخل تامین می شود.
عبداللهی یادآور شد: پیش از راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که تاکنون 2 فاز آن اجرایی شده بخش قابل توجهی از میعانات گازی کشور را به فروش می رساندیم که با راه اندازی این پالایشگاه معضل خام فروشی اکنون برطرف شده است.
وی افزود: با اجرای 2 فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه از 360 هزار بشکه میعانات گازی 28 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.
عبدالهی ادامه داد: با افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس ظرفیت تولید بنزین آن از 28 به 40 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.
وی بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس میعانات گازی تحویلی را به 6 محصول که یکی از آنها بنزین است تبدیل می کند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در ارتباط با اجرا طرح های حوزه آب نیز یادآور شد: این قرارگاه با پیش بینی اقدام های لازم اکنون موفق به مهار 7.3 میلیارد مترمکعب روان آب در منطقه غرب کشور شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه موضوع آب به عنوان یکی از چالش های اصلی کشور مطرح است پروژه های این بخش از طرح های اولویت دار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا محسوب می شود.
عبدالهی در ارتباط با ساخت 10 سکوی پارس جنوبی توسط شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) گفت: تکنولوژی ساخت این سکوها تا پیش از این در دست آمریکا و کشورهای اروپایی بود که اکنون با توانمندی متخصصان داخلی این امر بومی سازی شده و ایران به زمره محدود کشورهای با قابلیت ساخت سکوی میدان های گازی پیوسته است.
وی یادآور شد: کار ساخت این 10 سکو تا پایان امسال به اتمام می رسد و در موقعیت های مدنظر در خلیج فارس استقرار و نصب می شود.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.