به گزارش ایرنا، سردار عبادالله عبدالهی روز شنبه در آئین بارگیری سکوی فاز 14 پارس جنوبی از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بوشهر افزود: 2 فروند کشتی دیگر سفارش ونزوئلا نیز براساس برنامه زمانبندی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی بیان کرد: شرکت صدرا نخستین فروند کشتی افراماکس 113 هزار تنی را در سال های پیش ساخت و به ونزوئلا تحویل داد.
عبداللهی ادامه داد: با توجه به ایراداتی که در تفاهم نامه ساخت کشتی های افراماکس برای ونزوئلا وجود داشت این موضوع پس از بررسی های کارشناسی برطرف شده است.
وی تاکید کرد: شرکت صدرا در جنوب و شمال کشور در زمینه کشتی سازی ظرفیت های قابل توجهی دارد که شکوفایی آن می تواند بخش قابل توجهی از خلا خدمات دریایی کشور را با ساخت شناورهای مورد نیاز تامین کند.
وی گفت: در این ارتباط در تعاملاتی که با وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته ساخت 30 فروند شناور خدماتی کشور به شرکت صدرا واگذار شد که امیدواریم این موافقت نامه در آینده نزدیک تبدیل به قرارداد شود.
عبداللهی ادامه داد: فعال سازی ظرفیت کشتی سازی شرکت صدرا اشتغالزایی بسیار بالایی دارد که انتظار می رود با تحقق این مهم گامی بلند در راستای اتکا به توانمندی متخصصان داخلی برداشته شود.
وی تاکیدکرد: شرکتی که کشتی های قاره پیما می سازد بدون شک از عهده شناورهای خدماتی نیز بر می آید.
عبداللهی در ارتباط با لغو قرارداد شرکت توتال فرانسه برای سرمایه گذاری در فاز 11 پارس جنوبی گفت: از همان ابتدای انعقاد قرارداد با توتال فرانسه نیز به مجموعه وزارت نفت اعلام شد که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سایر بخش های کشور از توانایی لازم برای مشارکت در این طرح ها برخوردار هستند.
وی گفت: در این ارتباط اکنون توافق خوبی با مجموعه وزارت نفت شکل گرفته تا بتوانیم در حوزه های پالایش و افزایش توان تولید پارس جنوبی مشارکت کنیم.
دومین سکوی دریایی فاز 14 پارس جنوبی روز شنبه برای انتقال به موقعیت نصب در خلیج فارس در شرکت صدرا بارگیری شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.