به گزارش ایرنا، ادریس عبدی پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کوچه فرهنگی در بخش های مختلف فیلم، نمایشگاه عکس، صنایع دستی و غذا پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در گروه اعزامی به بندر بمبئی هند 13 نفر حضور دارند که از این شمار 6 نفر از گروه موسیقی لیان به سرپرستی محسن شریفیان و مابقی نیز از فعالان عرصه هنر تئاتر و نمایش هستند.
دبیر کوچه فرهنگی بوشهر در بندر بمبئی هند گفت: ایرج صغیری از پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر و نمایش و داریوش غریب زاده و احسان عبدی پور بعنوان فیلم سازان بوشهری (دریافت کنندگان سیمرغ بلورین فیلم فجر) نیز در گروه اعزامی به بمبی حضور دارند.
عبدی پور اضافه کرد: این گروه یک اجرای مردمی، یک اجرا در دانشگاه و یک اجرا برای سفیران کشورهای مختلف دنیا در هند برگزار می کند.
وی گفت: در این راستا رایزنی های لازم برای انعقاد تفاهمنامه برای خواهر خواندگی بندر بوشهر با بمبئی انجام شده است.
عبدی پور یادآور شد: با توجه به همزمانی چند روز پایانی این جشنواره با ماه محرم در روزهای آغازین محرم آئین های سوگواری بوشهری در قالب سنج و دمام در بندر بمبی به اجرا در می آید.
وی گفت: شماری از خانواده های بوشهری نیز بصورت خودجوش و داوطلبانه گروه فرهنگی هنری بوشهر را در این جشنواره همراهی می کنند.
عبدی پور بیان کرد: اجرای گروه های فرهنگی و هنری بوشهر در حضور سفیران کشورهای مختلف فرصتی برای معرفی بندر کهن بوشهر، فرهنگ غنی و ارزشمند آن به دنیاست.
وی در ارتباط با هزینه های برگزاری جشنواره نیز گفت: بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این جشنواره از هزینه های شخصی و بخشی نیز از سوی نهادهایی از جمله سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، شورای اسلامی شهر بوشهر، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تامین
شده است.
7212/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.