افروز صفاری فرد روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مرکز توانبخشی و درمان بیماریهای روانی خلیج فارس دشتستان افزود: همچنین 81 مرکز اتیسم در سراسر کشور وجود دارد که کارغربالگری انجام می دهند و از جمله پایگاه های تشخیص و مداخلات توانبخشی به شمار می روند.
وی یادآورشد: افزون براین 2 هزارو 200 معلول ضایع نخاعی در کشور وجود دارد که از خدمات مستمری، حق پرستاری، کمک هزینه وسایل توانبخشی و سایر خدمات رفاهی بهره مند هستند.
صفاری فرد اظهارداشت: ناتوان بودن جامعه از پذیرش معلولان یکی از دغدغه های مهم این قشر به شمار می رود به همین دلیل مناسب سازی دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای این قشر از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است.
مدیرکل مراکز توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی گفت: اشتغال این قشر مساله مهم دیگری است که سازمان بهزیستی با خدماتی از جمله پرداخت تسهیلات به کارفرمایان، ایجاد کارگاه های حرفه آموزی و فعال کردن مراکز حمایتی شغلی تلاش می کند این مشکل برطرف شود.
وی افزود: مراکز حمایتی شغلی با سنجش توانایی معلولان در حوزه های خاص و شناسایی فرصتهای موجود اقدام به شغل یابی و کمک به اشتغال پایدار جامعه هدف می کند.
صفاری فرد در خصوص مراکز حرفه آموزی گفت: در این مراکز توانبخشی آموزشی پکیج خدمات آموزشی تهیه شده و یک دوره آموزشی 10 ماهه پیش بینی شده که خانواده ها را درگیر کارو خدمات توانبخشی را در خانه پیگیری می کنند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر 291معلول ضایع نخایی با معلولیت گردنی، سینه ای و کمری وجود دارد که خدمات حق پرستاری، بهداشتی و مستمری به صورت نقدی و ماهیانه به حساب آنان واریز می شود.
سهیلا اشجع افزود: مرکز توانبخشی و درمان بیماریهای روانی (مردان) خلیج فارس دشتستان در مساحتی حدود چهار هزار و 500 متر اجرا و در مدت 2 سال افتتاح می شود.
وی یادآورشد: در استان بوشهر یک مرکزتوانبخشی و درمان بیماریهای روانی زنان درشهر گناوه فعال است.
7213/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.