«جناب آقای وزیر ما دردهای انباشته ی فراوان داریم . لطفا صدای ما رابشنوید»

«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند. «جماران» آمادگی دارد تا نظرات مسئولان را در این مورد منعکس کند.

جمعی از معلمان در نامه ای سرگشاده که برای باشگاه مخاطبان جماران ارسال کرده اند،  به وزیر آموزش و پرورش نوشتند: «... می خواهیم با جدیت و قاطعانه دستور پیگیری خواسته های به حق معلمان راصادر فرموده وجو ناامن موجود را به محیطی امن وآرام تبدیل کنید...»

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر بطحایی

وزیر محترم آموزش وپرورش

با عرض سلام وتقدیم احترام

ما معلمان وکارکنان اداری و آموزشی با سابقه  رسمی چندی است به شکل های گوناگون با  ظلم صندوق های بازنشستگی مواجه شده ودرمیان مشکلات عدیده ای که صندوق برای ما ایجاد کرده دست وپا می زنیم.

این کلام ارزشمند آن مقام شریف است که" اداره آموزش وپرورش در زمان کنونی هزینه دارد ومن این هزینه را خواهم پرداخت" اکنون با ستودن شجاعت آن برادر گرامی تقاضا داریم گره از مشکلات جمع کثیری از معلمان باز فرمایید.

١-مشکل از آن جا آغاز شد که تعداد زیادی از معلمان در طول خدمت وبنا به رهنمود وگاه اصرار کارگزینی ها صندوق بیمه خود را از تامین به خدمات وبالعکس تغییر داده اند 

با توجه به بند ١٠ قراردادها تا سال ٧٢

٢٧ درصد سهم کارمند با ٧درصدپرداخت می گردید 

واز سال ٧٤ 

٣٠ درصد أزحق بیمه با ٧درصد پرداخت می شد

پس از استخدام رسمی  وتغییر صندوق همه ی کار گزینی ها در برابر این سوال که تغییر صندوق چه اتفاقی را در مسیر بازنشستگی ایجاد می کند ؟سکوت می کردند. اکنون بعد از ٢٥ سال خدمت ناگهان صندوق های بازنشستگی بابت تغییر صندوق میلیونها تومان از معلمان  مطالبه کرده اند. لازم به ذکر است که در سال ٩٣ بخشنامه ای به ادارات آموزش وپرورش مبنی بر تعیین مهلت ٦ ماهه جهت واریز مبالغ انتقال بیمه ارسال گردید که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب بسیاری از معلمان وکارکنان از این بخشنامه بی اطلاع ماندند.

کاش کارگزینی مناطق همان طور که امروز برای أخذ  مبالغ هنگفت با فرد فرد معلمان وکارکنان تماس می گیرند ، همان زمان این اقدامات را انجام می دادند تا میلیون ها تومان ضرر متوجه افراد نشود.

٢- تعدادی از معلمان پس از بازنشستگی وبه دلیل نیاز  سازمان محل خدمت افزون بر سی سال خدمت کرده اند. صندوق ها بابت این لطف معلمان  میلیون ها تومان جریمه به بیمه شدگان خود تحمیل کرده اند

٣- معلمان.،دفتر داران، خدمتگزاران  وکادر های اداری  وأفراد  دارای سابقه نهضت (که سوابقشان منظور نشده است)نیز با پرداخت های. میلیونی پرداخت کسورات سنوات خدمت غیر رسمی  وانتقال بیمه ی خود مواجه شده اند.

٤- معلمان بازنشسته سال٩٥ و٩٦اکنون ماه هاست با قطع حقوق مواجه شده ومجبور به پرداخت میلیون ها تومان  جهت افزوده شدن سنوات حق التدریس به سوابق خود شده وبه جای شادمانی از رسیدن به بازنشستگی ولذت ازاین دوران بین خانه واداره ودیوان عدالت 

اداری سرگردان شده اند. عده ای نیز از ماه ها قبل به همین منظور از حقوقشون میلیون ها تومان کسر شده وهم چنان کسر می شود.

٥- معلمان حق التدریس پاره وقت نیز برای افزودن سنوات پراکنده خدمت خود  مواجه بامبالغ هنگفت شده وبعضاً از محاسبه این مدت وأفزودن به سابقه منصرف گردیده اند.

٦- معلمان وکارکنان وزارت  در آموزش وپرورش با وجود داشتن بیمه تامین اجتماعی وکسر مبالغ زیاد هیچ خدمت قابل توجهی دریافت نمی کنند 

٧- تقاضا داریم دستور پیگیری متعادل شدن مبالغ بیمه شدگان تامین اجتماعی در این وزارت را با تقبل بخشی از پرداخت از سوی وزارتخانه صادر فرمایید.

٨-تعداد زیادی از آموزشیاران در سال ٧٦ مبلغ بیمه خود را به صندوق بازنشستگی واریز کرده اند ولی به دلیل کوتاهی افراد ذیربط وعدم ثبت به مرقع در سیستم اکنون بازنشستگی موضوع را إنکار می کند.

٩-به دلیل بی دقتی کارگزینی در بعضی موارد به جای واریز مبلغ حق بیمه به بیمه خدمات اشتباها به تامین اجتماعی یا بالعکس واریز شده واکنون معلمان باید تاوان این اشتباه را پرداخت کنندبا عنایت جنابعالی امید اصلاح داریم.

نیمی از این مشکلات به دلیل عدم واریز به موقع حق کارفرما از سوی وزارت آموزش وپرورش است که امیدواریم زودتر اقدام شود. جناب وزیر هر راهی که این بار سنگین را از روی شانه های نحیف معلمان برمی دارد امتحان کنید . لطفا با وزیر کار مذاکره کنید تا این امور زودتر حل ّ وفصل شود.

جناب آقای وزیر ما دردهای انباشته ی فراوان داریم . لطفا صدای ما رابشنوید 

درپایان لازم می دانیم حضور شما معروض بداریم که  با مساعدت رییس جمهور محترم جناب  آقای دکتر روحانی وبه همت نماینده ی سخت کوش ودرد آشنای تهران سرکار خانم فاطمه سعیدی وهمکاری شما وسازمان متبوع یکی از گره ها باز شده وسنوات معلمان حق التدریس  تمام وقت با بیمه خدمات درمانی با محاسبه ٩ درصد زمان استخدام در حال اجراست. اما نکته ی مهم کارشکنی و اِن قُلت های جدید صندوق در این موردو  تفکیک قبل از ٦٨ وبعد ازآن وسرکشی ونافرمانی بعضی از مناطق وشهرستان در اجرای بخشنامه وزارت ودستورالعمل صریح جناب آقای اللهیاراست که گزارش آن به مشاور محترم وزارت جناب آقای مجاوری ومعاونت محترم پارلمانی وزارتخانه وسرکارخانم فاطمه سعیدی نماینده محترم تهران، جهت رفع موانع وپیگیری ارسال شده است.

در این جا ضمن تشکر از شما برادر نجیب وسخت کوش 

می خواهیم با جدیت وقاطعانه دستور پیگیری خواسته های به حق معلمان راصادر فرموده وجو ناامن موجود را به محیطی امن وآرام تبدیل کنید.از ما پدرانه حمایت کنید و بدانید ما نیز پشتیبان اقدامات شما خواهیم بود.

با احترام ٩٦/١١/١٧

معلمان  وکارکنان اداری باسابقه ورسمی آموزش وپرورش

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.