تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir و در شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر jamarannews@ با جماران در ارتباط باشند.

صبح تا شب تلفن همراه مردم ایران مملو از آگهی های ناخواسته ای است که سفر لحظه آخر به دوبی، آنتالیا، استانبول و ... را تبلیغ می کند، در حالی که هزاران فرصت گردشگری ممتاز در ایران،‌ بدون تبلیغات و بازاریابی و مخاطب وجود دارد.

یکی از مخاطبان جماران با ارسال تصویری ( #سخن_مخاطبان ) نوشت:

هر روزه و مخصوصاً در ایام سفرهای نوروزی شاهد سیل گسترده پیامک های تبلیغاتی از سوی آژانس های مسافرتی هستیم که تورهای دوبی، استانبول و ... را با قیمت های متفاوت و گاهاً ارزانتر از تورهای داخلی اعلام می کند. صرف نظر از اینکه در چند نوبت اعلام کرده اند که پیامک های تبلیغی قطع خواهد شد و نشده است! خود این پیام ها سوالاتی را در ذهن به وجود می آورد.

مانند این که چرا علی رغم چند برابر شدن نرخ ارز که به نظر می رسد فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری داخلی و حتی جذب گردشگران خارجی است، برنامه حمایتی خاصی از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه ارائه نشده است؟! به راستی این همه تبلیغات گسترده درباره تشویق هموطنان به سفر و خرید خانه در مناطق ییلاقی ترکیه تا تبلیغ تورهای لحظه آخر دوبی چه پیامدهایی در اقتصاد و خروج ارز از کشور دارد؟ چرا با وجود مناطق بی نظیر گردشگری و تفریحی در ایران شرکت های گردشگری ایرانی، در گیر تبلیغ ظرفیت های گردشگری رقیب شده اند؟ کم نیستند فعالان و خصوصا جوانانی که با تجمیع سرمایه های اندک و احیای منازل و کاروانسراهای قدیمی و تلاش برای ترویج و تبلیغ بوم گردی، هم در پی کسب حلال هستند و هم مروج گردشگری و میراث فرهنگی و باستانی داخلی. دولت و مسئولان مربوطه چه اقدامات حمایتی برای این عزیزان انجام داده اند؟

قطعا تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای تفریح و سفر به شمار می آید، چه بهتر مسئولان و سیاست گذاران گردشگری به فکر این موضوع باشند که با حمایت از فعالان مردمی در این عرصه و تجهیز، تبلیغ و آماده سازی هر چه بیشتر تفرج گاه ها و نقاط دیدنی ایران، مسافران را به سمت جاذبه های گردشگری خودمان رهسپار سازند.

مسلما در دورانی که با تحریم های ظالمانه آمریکا از یک سو و مسائلی از این دست روبه رو هستیم، تبلیغات لحظه به لحظه مقاصد گردشگری خارج از کشور که میلیون ها دلار سرمایه ایرانیان را از کشور خارج می کند، روش پسندیده ای نیست.

همچنین متاسفانه شاهد این هستیم که در ایام مختلف سال مخصوصا تعطیلات نوروزی، بسیاری از خانواده ها رهسپار جاده ها و مناطق شمالی کشور می شوند که این موضوع نه تنها باعث ترافیک و تصادفات گسترده منجر به جرح و مرگ می شود، بلکه به  محیط زیست شمال کشور از جمله بسیاری از مناطق جنگلی و دریایی که طی میلیون ها سال ایجاد شده، خسارات جبران ناپذیری وارد می کند که با یک برنامه ریزی حساب شده، مسئولان می توانند با استفاده از صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات و ... به معرفی جاذبه های گردشگری دیگر مناطق ایران پرداخته که هم از بار مشکلات سفرها به شمال کشور کم کنند و هم باعث رونق گردشگری در دیگر مناطق ایران شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.