تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir و در شبکه های اجتماعی فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر jamarannews@ با جماران در ارتباط باشند.

  یکی از مخاطبان جماران طی یادداشتی نوشت: 

 شاید اگر در استان فارس زندگی کنید با شنیدن این نام منتظر خبر های عجیبی باشید که برای شما عادی به نظر می رسد اما دیگران در لحظه مواجه شدن با این اخبار فاجعه بزرگی را به چشم می بینند. پیش از این مدیریت دانشگاه که 12 سال بر صندلی خود تکیه زده بود، با نوید تغییرات در  روش ها وفضای دانشگاه جای خود را به مدیری جدید داد اما با گذشت بیش از یک سال از این تغییر در راس مدیریت دانشگاه، همچنان فضای  سنگینِ  دوازده ساله به عنوان میراثِ به جا مانده از مدیریت سابق  بر سر دانشگاه علوم پزشکی شیراز سایه انداخته است. مهمترین دلیل این رخوت مرگ اندود، عدم تغییر در مدیریت هسته گزینش و هیئت تجدید نظر آن است.

جالب آنکه رئیس هسته گزینش و معاونین همگی در عین حال اعضای هیئت تجدید نظر گزینش دانشگاه نیز هستند. هیئت تجدید نظر گزینش که متشکل از پنج نفر میباشد که در اصل نیاز مند چند جناحی و چند صدایی است تا حبّ و بغض های مرامی و سیاسی نتواند در تصمیمات هیئت تاثیر گذار باشد. اما چگونه است که هر پنج نفر تنها از یک جریان سیاسی آنهم جریان رقیب منتخب مردم هستند؟ 

این در حالی است که با حضور رئیس هسته گزینش و دو معاونش در هیئت تجدید نظر گزینش عملا تک صدایی بر این هیئت حاکم است و معنی ضمنی این حضور آن است که اگر فردی در هسته گزینش مورد تایید مدیران قرار نگرفت و نتوانست از آن رای مثبت دریافت کند، بی شک در هیئت تجدید نظر نیز موفق نخواهد بود.

این در حالی است که شنیده می شود دانشگاه علوم پزشکی شیراز  به نسبت دیگر دستگاه ها و ادارات استان فارس یکی از بیشترین اخراجی ها را توسط گزینش و تخلفات اداری  دارا میباشد.

 آیا تمامی این اخراج ها و تعداد کثیر پرونده ها همگی با هدف توصیه اکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است که گفتند: « توجه کنید که گزینش را یک وسیله‌ای برای طرد، دور ریختن عناصر، مانع‌گذاشتن سر راه آدم‌های حسابی که می‌خواهند بیایند کار کنند قرار ندهید. سعی کنید گزینش را پالایش نیروهای انسانی و زبده‌گزینی قرار دهید...»؟ آیا هیچ نیروی «زبده» ای در شمار این اخراج های بی شمار نبوده و هیچ «آدم حسابی» نبوده که پرونده اش بی جهت به هیات مرکزی وزارت بهداشت و دیوان عدالت اداری ارجاع شده باشد؟ 

اکنون منتظر پاسخگویی  رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مسئول اصلی وضعیت موجود دانشگاه و مطالبه ی  دانشجویان، کارمندان هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.