• کدخبر: 997071
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علیرضا رحیمی گفت: هدف استیضاح و سوال بهبود شرایط است اگر استیضاح و سوالی منجر به بهبود شرایط نشود، کار بیهوده‌ای اتفاق افتاده است.

به گزارش جماران؛ علیرضا رحیمی نماینده تهران  عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده در جلسه اسیتضاح وزیر کار، گفت: هیات رئیسه هم مانند سایر نمایندگان از اتفاق روز استیضاح آقای ربیعی متاسف بود و موضوع را در دو جلسه بررسی کردیم.

او ادامه داد: در این جلسات هیات رئیسه استیضاح آقای ربیعی را ارزیابی و مواردی را که برای استیضاح‌های بعدی قابل پیشگیری است، بررسی کردیم تا حتی‌المقدور از حواشی کم شود و متن استیضاح و سوال از رییس جمهور و وزرا برای مجلس، دولت، مردم و رسانه‌ها محور قرار گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هدف استیضاح و سوال بهبود شرایط است اگر استیضاح و سوالی منجر به بهبود شرایط نشود، کار بیهوده‌ای اتفاق افتاده است. بنابراین حاشیه در مجلس مخصوصا برای استیضاح از وزرا و سوال از رییس جمهور موجب خسارت برای دولت و مجلس خواهد شد و قاعدتا بنابراین است که حتی‌المقدور از حواشی پیشگیری شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: من پیشنهادی به سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور نمی‌توانم داشته باشم. منتهی نگاه حرفه‌ای ما این است که سوال از رییس‌جمهور و وزرا طبق قانون وظیفه مجلس است و باید از وظایف وزرا و رییس‌جمهور سوال کرد اما باید آن‌ها هر سوالی که مطرح کردند حول همان سوال نطق و مطالب نمایندگان مطرح شود و متقابل آن هم رییس جمهور و وزرا حول محورهای سوال و استیضاح پاسخگو باشند.

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا برخی نمایندگان بعد از سوال از رییس جمهور به دنبال طرح عدم کفایت هستند، گفت: قبل از این هم که این موضوع مطرح شده بود طرح بی‌وزنی بود. طرح عدم کفایت رییس جمهور وزن و جایگاهی در مجلس ندارد. 

او ادامه داد: مردم رای دادند که رییس جمهور خدمت کند و رییس جمهور هم مشغول خدمت است و اگر نواقصی در کار رییس جمهور و دولت وجود دارد نهادهای مختلفی بر او نظارت دارند از جمله مجلس و رهبری. مجلس به وظایف خود اعم از سوال و استیضاح عمل می‌کند، استیضاح‌های وزرا هم کم از سوال از رییس جمهور نیست.  مجلس به صورت سنگین و متراکم دولت را به لحاظ سوال و استیضاح زیر فشار قرار داده که بخشی از آن با توجه به مطالبه مردمی و شرایط جاری کشور است. باید هدف از سوال و استیضاح بهبود شرایط کشور باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 997071
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.