معاون اول رییس جمهوری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری بود که فکر می کرد هیچ بن بست وجود ندارد مهمترین بن بست شکنی اش هم این بود که نه برای نظام بلکه برای مردم بن بست قائل نبود.

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهوری گفت: ایت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است و اگر کسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی کند با بررسی شخصیت ایشان می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

«اسحاق جهانگیری» روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی کارهای بزرگ و مهمی در طول حیات جمهوری اسلامی -چه در استقرار نظام جمهوری چه در جنگ و صلح سازندگی و چه در اصلاحات-انجام دادند.

وی ادامه داد : در همه دوران نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش ویژه است و ایشان در میانه میدان حضور دارد و به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی است و اگر کسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی کند با بررسی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: خانه موزه ها از کارهای بزرگی است که در گذشته انجام شد . در این دوره به همت خاندان هاشمی و فرزندان عزیزشان و با تصویب هیات وزیران این خانه موزه شکل گرفت.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت ارتباط نسل جوان و جامعه ایران با شخصیتهای انقلابی کشور اظهارداشت: نسل جوان می تواند با استفاده از فناوری های نوین و تمرکز در چنین مکانی به ابعاد انقلاب و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد.

وی در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی را از سرمایه های نمادین کشور عنوان کرد و گفت: امروز وقتی به توسعه کشور و به ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی نگاه می کنیم همواره یک شخصیت جامع نگر بود.

معاون اول رئیس جمهور یادآورشد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال که به مطالعات قرآنی می اندیشید و کار می کرد به توسعه ایران فکر می کرد. برنامه توسعه می نوشت. نگرانی های جدی نسبت به آینده داشت. شخصیت آینده نگری بود همواره نگران آینده، مردم و نظام بود.

جهانگیری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاستمداری بود که فکر می کرد هیچ بن بست وجود ندارد مهمترین بن بست شکنی اش هم این بود که نه برای نظام بلکه برای مردم بن بست قائل نبود.

جهانگیری افزود: در سخت ترین شرایط وقتی به آیت الله هاشمی مراجعه می کردیم می دیدیم برای مشکلات راهکار و راه حل دارد فکر می کنیم امروز هم کشور می تواند از خیلی از تنگاهایی که پیش روی دارد با همین روش های آیت الله هاشمی رفسنجانی عبور کند.

وی اظهار داشت: یکی از مسایلی که درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی انسان را خیلی رنج می داد مظلومیت هاشمی بود؛ هاشمی هیچ وقت برای خودش ننالید هیچ وقت برای خودش شکایت نکرد البته همیشه آن جایی که لازم بود از وضع مردم هشدار می داد.

معاون اول رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز هم فکر می کنم که با گذشت از دو سال از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی این مظلومیت وجود دارد و امیدوارم به همت دوستداران هاشمی و انقلاب بتوانیم گرد مظلومیت را از چهره هاشمی برطرف کنیم .

خانه موزه مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور معاون اول رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، خانواده آن مرحوم و جمعی از مقامات و مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.