نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اعتقاد که گفته‌ می‌شود «استیضاح‌ها در این حجم و با این سرعت دولت را تحت فشار قرار می‌دهد»، گفت: شاید برخی با دیدگاه‌هایی که پیگیری می‌کنند اینطور باشند، اما من فکر می‌کنم که دولت خودش هم مقصر است که به این شکل خود را نشان می‌دهد.

به گزارش جماران؛ محمدرضا بادامچی درباره بحث استیضاح چند وزیر که در مجلس مطرح است، گفت: استیضاح‌‌‌ها این‌طور نیست که به یکباره پیش آمده باشد بلکه مدتی‌‌هایی است که دولتی‌ها سعی می‌کنند وارد مذاکره شوند و به این دلیل است که همه استیضاح‌ها یک‌جا جمع شده‌اند، اینطوری نبوده که همه به یکباره انجام و پیگیری شود. یک استیضاح که اول از همه بود چندماه در کمیسیون بود و پیگیری نمی‌شد و برخی استیضاح‌ها بعدا آمد که پیگیری شد.

وی با بیان اینکه استیضاح حق نماینده مجلس است، اظهار کرد: سوال پرسیدن نماینده بی‌جا نیست اما برخی از پیگیری‌ها انگیزه‌هایی را دنبال می‌کند. باید دقت کنیم که چه انگیزه‌هایی بعضی مواقع مورد پیگیری است، ولی قانون به نماینده اجازه استیضاح می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اعتقاد که گفته‌ می‌شود «استیضاح‌ها در این حجم و با این سرعت دولت را تحت فشار قرار می‌دهد»، گفت: شاید برخی با دیدگاه‌هایی که پیگیری می‌کنند اینطور باشند، اما من فکر می‌کنم که دولت خودش هم مقصر است که به این شکل خود را نشان می‌دهد. آقای رییس‌جمهور می‌توانست گاها به مجلس بیاید و از آنجایی که نماینده‌ها از طرف مردم تحت فشار هستند، دیداری با آن‌ها داشته باشد. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور، تصریح کرد: سوال از رئیس‌جمهور خواست اصلاح‌طلبان نیست چرا که اصلاح‌طلبان آقای روحانی را حمایت می‌کنند و گاها اگر تذکری می‌دهند به‌خاطر وظیفه نمایندگی است اما نمی‌خواهند رئیس‌جمهور را در تنگنا قرار بدهند.

این نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه ما این را کاملا احساس می‌کنیم که پشت سوال از رئیس‌جمهور افرادی هستند که امیال دیگری را پیگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیل به اهداف ملی در سوال از رئیس‌جمهور کم دیده می‌شود. این‌ها افرادی هستند که می‌خواهند رئیس‌جمهور را ضعیف کنند و احیانا خودشان پیشنهادهای دیگری دارند و می‌خواهند افراد دیگری را وسط بکشند که به گوش همه هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه سوال از رئیس‌جمهور در راستای اهداف ملی نیست، عنوان کرد:  ما با آن‌ها موافق نیستیم و در این شرایط دوست‌ نداریم که رئیس‌جمهور مورد سوال و تحت فشار قرار بگیرد. علی‌رغم اینکه ضعف‌هایی هم می‌بینیم اما به این دلیل که ما اهداف مهمتری داریم، نباید برای رئیس‌جمهور حاشیه بسازیم. قطعا تعدادی هم هستند که دوست‌ ندارد ما جز اهداف ملی بخواهیم حواشی را پیگیری کنیم. این پیگیری ظاهرا اقتصادی ولی باطنا اقتصادی نیست بلکه به بهانه ضعیف کردن رئیس‌جمهور است و این به نفع منافع ملی نیست.

بادامچی درباره تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، گفت: تحقیق و تفحص در هر شرایطی و در هر نهادی به نفع کشور و برای روشنگری و شفاف‌سازی است. تحقیق و تفحص برای بانک مرکزی که وضعیت ارز را اخیرا به این صورت درآورد، خوب است که اگر احیانا انحرافی بوده از آن جلوگیری شود و مردم بدانند. همه دنبال بانک مرکزی هستند که کوتاهی کرده است. مردم سوالاتی دارند، به نظر من این پیگیری مردم برای شفاف‌سازی هم هست تا نهادها شفاف کار کنند.

وی درباره پیشنهاد حسن کامران مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اهدافی را که آن‌ها پگیری می‌کنند، من تایید نمی‌کنم. آن‌ پیشنهاد شرایط خاصی دارد. به غیر از ایشان افراد دیگری هم بودند که این را خواستند. درست است که تحقیق و تفحص در کلیه امور مملکت به جایی نرسیده و از خیلی‌ها تحقیق و تفحص انجام شده و به قوه قضائیه هم رفته و در دستگاه‌ها خوابیده است، اما تحقیق و تفحص حق نماینده است. به شرط این‌که کامل شود و به سرانجام خود برسد و نهادهای دیگر هم همکاری کنند. من کاری ندارم که این نماینده چه اهدافی را پیگیری می‌کنند، ولی تحقیق و تفحص از هر نهادی مطلوب است اما نباید با اهداف سیاسی باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت در پی افزایش درآمد دولت از محل افزایش قیمت ارز و سکه گفت: دولت ممکن است با افزایش قیمت ارز درآمد بیشتری را در مقایسه با ریال به دست آورد ولی شرایط بدتری هم الان پیش روی دولت در خارج از کشور به وجود آمده است. این همه مشکلات مردم هم قابل توجه است و من به خاطر این مساله می‌گویم که دولت و رئیس‌جمهور را الان نباید در تنگنا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه الان در شرایط نامناسبی هستیم، تاکید کرد: از نظر فکری و روانی باید در کنار دولت باشیم تا بتواند این مشکلات را چه خارج از کشور با دیپلماسی جهانی و چه در داخل که با وضعیت بحرانی اقتصادی روبرو هستیم، حل کند. این مساله که شما می‌گویید ( افزایش حقوق کارکنان دولت ) درست است، اما با فشارهایی که بر دولت در واردات و تحریم است، فکر می‌کنم باید وحدت ملی را پیشه کنیم و مشکلات را عمده نکنیم. باید سعی کنیم که با هم‌اندیشی و رضایتمندی مردم را داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.