واشنگتن در پرداخت 200 میلیون دلار کمک اقتصادی که قرار بود برای طرح هایی در غزه و کرانه باختری هزینه شود بازنگری کرده است.

به گزارش جماران؛ یک مقام وزارت خارجه آمریکا جمعه شب از توقف کمک 200 میلیون دلاری این کشور به غزه و کرانه باختری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام در وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده گفت: واشنگتن در پرداخت 200 میلیون دلار کمک اقتصادی که قرار بود برای طرح هایی در غزه و کرانه باختری هزینه شود بازنگری کرده است.

این مقام اضافه کرد: دولت آمریکا این کمک 200 میلیون دلاری را برای اجرای طرح هایی در مکان دیگر اختصاص داده است.

وی ادامه داد:ما در خصوص کمک های آمریکا به دولت فلسطینی در کرانه باختری و غزه بازنگری کردیم تا اینکه این کمک ها در بخش هایی که با منافع ملی آمریکا همخوانی و تقارن بیشتری دارد، هزینه شود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: بنابراین و با دستور رئیس جمهوری، این کمک ها در طرح هایی که جزء اولویت های نخست واشنگتن است در مکان های دیگر هزینه خواهد شد.

پیش تر نیز دولت آمریکا 65 میلیون دلار از کمک سالیانه 125 میلیون دلاری خود را به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «اونروا» قطع کرده بود.

همچنین فروردین گذشته طرح قانونی که خواستار کاهش کمک سالانه آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین بود به عنوان بخشی از لایحه بزرگ بودجه دولت آمریکا تصویب و توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امضا شد.

دولت آمریکا قصد دارد تا با فشار به مقام های فلسطینی، فلسطینی ها را مجبور به پذیرش طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» کند.

مقام های فلسطینی از جمله محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مقام های حماس با این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.