عمران خان با انتقاد از بد عهدی آمریکا در کمک به جنگ علیه تروریسم، اضافه کرد که کشورش حدود 80 میلیارد دلار در جنگ افغانستان زیان دیده و خسارت آمریکا حدود 20 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش جماران؛ نخست وزیر پاکستان در تبیین سیاست های دولت جدید کشور در قبال آمریکا گفت که اسلام آباد، پیرو سیاست های واشنگتن نیست و کشورش، تنها در صلح و نه در جنگ، شریک آمریکاست و واشنگتن باید، اسلام آباد را دوست و نه 'عمله' خود بداند.

«عمران خان» در گفت‌و‌گو با یک شبکه محلی گفت که اسلام‌آباد پیرو سیاست‌های آمریکا در جنگ نیست.

وی اضافه کرد: وقت آن رسیده است که آمریکا پاکستان را دوست و نه عمله خود قلمداد کند، چرا که واشنگتن نیازمند همکاری اسلام آباد در راستای تحقق صلح و خروج از افغانستان است.

نخست وزیر جدید پاکستان گفت: 50 هزار پاکستانی کشته شده‌اند و کشور به تندروی کشیده شده است و ما بیش از گذشته در نا امنی به سر می‌بریم. 

عمران خان با انتقاد از بد عهدی آمریکا در کمک به جنگ علیه تروریسم، اضافه کرد که کشورش حدود 80 میلیارد دلار در جنگ افغانستان زیان دیده و خسارت آمریکا حدود 20 میلیارد دلار بوده است.

این سخنان در حالی بیان می شود که 'مایک پمپئو' وزیر امورخارجه آمریکا ساعاتی پیش در تماس تلفنی با نخست وزیر جدید پاکستان، تصمیم قاطع این کشور در مبارزه با تروریسم و کمک به فرایند صلح در افغانستان را خواستار شد.

وزیر امورخارجه امریکا امیدواری خود را برای همکاری با دولت جدید پاکستان برای دستیابی به یک روابط دو جانبه سازنده ابراز کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز هفته جاری با انتشار پیام در توئیتر، با تبریک به 'عمران خان' نخست وزیر جدید پاکستان، ادعا کرد که واشنگتن در کنار دولت جدید اسلام آباد خواهد بود.

'هدر نائورت» گفت که واشنگتن، همکاری و از سرگیری روابط دوستانه در همه زمینه ها با دولت جدید اسلام آباد را خواستار است.

وی در این پیام ادامه داد:انتخاب عمران خان به نخست وزیری نشان از شجاعت و عزم مردم پاکستان است.

دولت ترامپ طی هفته های گذشته در ادامه سیاست فشار به اسلام آباد، گفته که به قطع همکاری های خود با پاکستان در بخش آموزش نظامی مصمم است و واشنگتن نیز بر سر اعطای کمک‌ مالی صندوق بین‌المللی پول به اسلام‌آباد مانع تراشی کرد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز به تازگی در این باره به رویترز گفت که تعلیق موثر پاکستان از برنامه بین المللی دولت ترامپ در بخش های آموزش نظامی سبب خواهد شد تا سهمیه 66 افسر پاکستانی برای بهره مندی از این برنامه کنار گذاشته شود.

همچنین رسانه های پاکستانی اعلام کردند که روابط اسلام آباد و واشنگتن بار دیگر تنش آلود شده و دولت ترامپ تهاجمی دیگر علیه روابط دو کشور انجام داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.