پوتین برجام را در راستای تحکیم امنیت منطقه ای و جهانی خواند و حفظ این توافق بین المللی را بسیار مهم دانست و مرکل نیز با تاکید بر حفظ برجام به عزم کشورش برای حفظ این توافق تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان دیشب(شنبه شب) به صورت مفصل در خصوص توافق هسته ای با ایران و لزوم حفظ آن با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

«دیمیتری پسکوف» به خبرنگاران گفت: پوتین برجام را در راستای تحکیم امنیت منطقه ای و جهانی خواند و حفظ این توافق بین المللی را بسیار مهم دانست و مرکل نیز با تاکید بر حفظ برجام به عزم کشورش برای حفظ این توافق تاکید کرد. 

وی افزود: پوتین و مرکل در خصوص تحریم های احتمالی علیه شرکت هایی که در طرح خط لوله جریان شمالی 2 ممکن است اعمال شود نیز گفت وگو کردند.

به گفته وی، پوتین خاطرنشان کرد که خط لوله گاز جریان شمالی 2 امکان ترانزیت گاز از اوکراین را از بین نمی برد و مرکل نیز موافقت کرد که از این طرح دفاع شود.

شبکه تلویزیونی روسی «لایف» نیز به نقل از پسکوف خاطرنشان کرد: پوتین و مرکل در مذاکرات خود درباره اوضاع اوکراین تبادل نظر کردند و دو طرف از دورنمای مبهم تمدید قانون موقعیت ویژه منطقه دونباس در شرق اوکراین که دوره اعتبار آن به پایان رسیده ابراز نگرانی کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اریبهشت ماه امسال در اقدامی یک جانبه و بر خلاف قوانین بین المللی و تعهدات این کشور از توافق هسته ای با ایران خارج شد و از تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریم های یکجانبه علیه ایران خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا بتازگی گروهی موسوم به گروه اقدام ایران تشکیل داده است. مایک پمپو وزیر خارجه آمریکا هدف از تشکیل این گروه را هماهنگی و اجرای سیاست ایالات متحده در برابر ایران با هدف تغییر رفتار جمهوری اسلامی عنوان کرده است.

برایان هوک رئیس این گروه، تشکیل آن را در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد، کاملا تصادفی توصیف کرده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز امروز در توئیتر خود نوشت: «گروه اقدام» آمریکا از طریق فشار، دروغ پردازی و عوامفریبی آرزوی تکرار سناریوی کودتای 28 مرداد را در سر می پروراند.

ظریف در این پیام نوشت: 65 سال قبل در چنین روزی، آمریکا دولت منتخب مردمی مرحوم دکتر مصدق را سرنگون نموده، رژیم خودکامه را دوباره حاکم کرد و برای 25 سال بعد مردم ایران را تحت استیلای خویش قرار داد. اکنون نیز «گروه اقدام» آن کشور از طریق فشار، دروغ پردازی و عوامفریبی آرزوی تکرار همان سناریو را در سر می پروراند. دوباره هرگز! '

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.