نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت که سوال جمعی از نمایندگان از وزیر خارجه درباره سهم و حق ایران از رژیم حقوقی دریای خزر تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شده است.

به گزارش جماران، بهرام پارسایی اظهار کرد: به همراه جمعی از نمایندگان سوالی را از آقای ظریف درباره کنوانسیون حقوقی دریای خزر مطرح کردیم. با توجه به این‌که رژیم حقوقی دریای خزر از سال‌های دور مورد بحث بوده و قراردادهای ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ مورد تاکید قرار داشته و نشست‌های متعددی در دستگاه دیپلماسی برگزار شده حساسیت‌ها نسبت به حق و سهم جمهوری اسلامی ایران از رژیم حقوقی دریای خزر نیز افزایش یافته و این نگرانی است که این موارد در پیش نویس تضمین نشده باشد.

وی اضافه کرد: ما خواستار پاسخگویی دستگاه دیپلماسی درباره‌ی نقش این دستگاه در تدوین پیش نویس تهیه شده توسط روسیه، اساس تقسیم‌بندی‌ها، علت مشخص شدن سهم روسیه و قزاقستان و مناسب بودن شرایط بین‌المللی برای مذاکره و همچنین توجه به اصل ۷۸ قانون اساسی در تهیه پیش نویس هستیم.

به گفته سخنگوی فراکسیون امید علاوه بر وی عبدالکریم حسین‌زاده، الیاس حضرتی، فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، بهروز بنیادی، قاسم میرزایی نیکو، محمود نگهبان، پروانه سلحشوری و علی ابراهیمی سوال از وزیر خارجه را امضاء کرده‌اند.

پارسایی با بیان این‌که سوال از وزیر خارجه تحویل هیات رییسه مجلس شده اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با رییس کمیسیون امنیت ملی داشتیم ایشان هم با ملاحظه حساسیت موضوع نهایت همراهی را برای در اولویت قرار دادن این سوال در کمیسیون امنیت ملی خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.