وزیر علوم تصریح کرد: در واقع پایبندی به شاخص "جوانگرایی" در انتصاب مدیران را یکی از اولویت های این وزارتخانه در انتخاب روسای دانشگاه ها و مدیران ستادی قرار دادیم و در حال حاضر از ۲۸ رییس دانشگاه منصوب شده در دوره جدید، ۲۵ نفر جوان تر از روسای پیشین هستند.

به گزارش جماران؛ وزیر علوم بر رعایت شاخص "جوان گرایی" در انتصاب مدیران دانشگاه‌ ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر از ۲۸ رییس دانشگاه انتخابی، ۲۵ نفر جوان تر از روسای قبل هستند.

دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب بر رعایت شاخص "جوان گرایی" در انتصاب مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: جوان گرایی و انتصاب مدیران جوان در آموزش عالی از سیاست های وزارت علوم است و در راستای اجرای این سیاست روسای جدید دانشگاه‌ها "جوان تر" از مدیران پیش از خود انتخاب شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع پایبندی به شاخص "جوانگرایی" در انتصاب مدیران را یکی از اولویت های این وزارتخانه در انتخاب روسای دانشگاه ها و مدیران ستادی قرار دادیم و در حال حاضر از ۲۸ رییس دانشگاه منصوب شده در دوره جدید، ۲۵ نفر جوان تر از روسای پیشین هستند.

وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که " یکی از شعارهای رئیس جمهوری در انتخابات سال ۹۶ جوان گرایی بوده است و وزارت علوم چه اقدامی را در این ارتباط انجام داده است؟ " اظهار کرد: در انتصاب مدیران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جوان گرایی به عنوان یک شاخص مهم توجه شده است. از ابتدای کار من در وزارت علوم تاکنون حکم ۳۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزش عالی تمدید شده و ۲۸ نفر از روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز تغییر یافته اند که از این تعداد ۲۵ نفر جوان تر از روسای قبلی هستند .

وی افزود: میانگین سنی روسای پیشین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ۵۵ سال و هفت ماه بوده و متوسط سن روسای جدید منصوب شده نیز ۴۷ سال و شش ماه است؛ به عبارت دیگر، مدیران جدید بیش از ۸ سال جوان تر از روسای پیش از خود هستند.

دکتر غلامی در ادامه تصریح کرد: در انتصاب روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به عنوان نهادهای نخبه گرا و کانون های ایده پروری، اندیشه ورزی، تولید و ترویج علم و فناوری در کشور، معیارهای مهمی همچون شایستگی و مقبولیت علمی، التزام به اخلاق علمی و حرفه ای و  همچنین توانایی اجرایی و مدیریتی نیز مورد توجه قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.