سرویس عراق و اقلیم کردستان - فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال در اثر بمباران این منطقه‌ در شمال عراق از سوی جنگنده‌ های ارتش ترکیه‌ کشته‌ شد.

به گزارش جماران،  زکی شنگالی فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال و عضو شورای هماهنگی جامعه کردهای ایزدی، بر اثر حملات جنگنده‌ های ارتش ترکیه‌ به‌ منطقه‌ شنگال در روز چهارشنبه‌ (24 مرداد) کشته‌ شده‌ است.

جنگنده های ارتش ترکیه چهارشنبه منطقه شنگال از توابع استان نینوا واقع در شمال عراق را هدف حمله قرار دادند.

خودیدا چوکی بخشدار منطقه سنونی از توابع شنگال در این باره‌ گفت که  این حمله در ساعت 17 به وقت محلی روی داده و پنج بار منطقه شلو واقع در غرب شنگال و نزدیکی کوه شنگال که  پست نظامی مشترک نیروهای عراقی و نیروهای مقاومت شنگال ی.ب.ش  در آن مستقر شده است، هدف قرار گرفته‌ است.

بر اساس گزارش ها، کاروان خودروهای ی.ب.ش که در آن زکی شنگالی فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال و عضو شورای هماهنگی جامعه کردهای ایزدی حضور داشت مورد  حمله جنگنده های ترکیه  قرار گرفت و این مقام پ.ک.ک و چند عضو دیگر این نیرو جان باختند.

تاکنون شاخه‌ نظامی پ.ک.ک و رسانه‌ های رسمی این حزب واکنشی به‌ این خبر نداشته‌ اند و آن را تایید نکرده‌ اند.

این حملات یک روز پس از بازگشت حیدر عبادی نخست وزیر عراق از آنکارا و دیدار وی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صورت می گیرد.

عبادی در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان اعلام کرد که توافق های دوجانبه در رابطه با تامین امنیت مرزهای دو کشور صورت گرفته‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 991631
  • منبع: کرد پرس
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.