دلار در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نیز از بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر خود عقب نشست که یکی از علل آن، از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا برای حل اختلافات تجاری عنوان شده است.

در مبادلات امروز لیر ترکیه باز هم پیشروی کرد و ارزش هر دلار به ۵.۸۶ لیر کاهش یافت.

به نقل از رویترز، علی رغم تهدید آمریکا به اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه در صورت آزاد نشدن کشیش این کشور که ترکیه وی را به جاسوسی متهم کرده است، لیر ترکیه تقریبا در برابر دلار به ثباتی نسبی رسیده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر از آمادگی برای اعمال تحریم های جدید خبر داده بود. با این حال اخبار مختلفی نظیر اعمال محدودیت های بانک مرکزی بر معاملات ارزی، وعده وزیر دارایی ترکیه برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و وعده قطر برای سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه به بازگشت آرام به بازار ارزی ترکیه کمک کرده است.

از سوی دیگر دلار در برابر سایر ارزهای مهم جهانی نیز از بالاترین سطح ۱۳ ماه اخیر خود عقب نشست که یکی از علل آن، از سرگیری مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا برای حل اختلافات تجاری عنوان شده است. شاخص دلار که برابری آن را در برابر ۶ ارز مهم جهانی اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۵۴۹ واحد رسید.  

یورو که در روزهای اخیر فشار زیادی را در برابر دلار متحمل شده بود با بهره گیری از این شرایط توانست به ۱.۱۳۸۰ دلار برسد. این هفته یورو حدود ۰.۲۵ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود.

یوان چین نیز توانست از پایین ترین سطح نوزده ماه اخیر خود در برابر دلار خلاصی یابد و هر دلار به ۶.۸۶۳۰ یوان کاهش یافت. در برابر ین نیز هر دلار به ۱۱۰.۸۶۵ ین کاهش یافت و دلار استرالیا ۰.۱ درصد افزایش قیمت یافت و هر ۰.۷۲۶۸ دلار آمریکا به ۱ دلار استرالیا رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.