پامپئو گفت که هدف این نهاد جدید که کاملا زیر نظر وی است، بررسی و هماهنگی کلیه اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است. وی گفت که عنوان برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران خواهد بود.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه در سخنانی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در درون ساختار وزارت خارجه آمریکا برای هماهنگی تمامی اقدامات مرتبط با تهران خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری از تشکیل «گروه اقدام ایران» خبر داد.

ریاست این گروه بر عهده برایان هوک، مسئول برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت‌خارجه آمریکا خواهد بود.

پامپئو گفت که هدف این نهاد جدید که کاملا زیر نظر وی است، بررسی و هماهنگی کلیه اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است.

وی گفت که عنوان برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران خواهد بود. به گفته ترامپ، مسئولیت برایان هوک تلاش برای اجرای راهبرد فشار حداکثری دیپلماتیک و اقتصادی ضد ایران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که راهبرد آمریکا در قبال ایران به یک راهبرد چندملیتی با مشارکت کشورهایی که خطر ایران درک می‌کنند، تغییر می‌یابد، راهبردی که هدف آن افزایش فشار بر ایران تا زمانی است که شاهد تغییر زیادی در رفتار ایران در داخل و خارج باشیم.

پامپئو در بخش دیگری از سخنان خود با ایراد اتهاماتی علیه ایران گفت: «طی چهار دهه مسئول رفتار خشونت‌بار بی‌ثبات کننده ضد ایالات متحده و هم‌پیمانان و شرکای ما ... بوده است.» /تسنیم

هوک، مسئول «گروه اقدام ایران»: تشکیل این نهاد در آستانه ی 28 مرداد کاملا تصادفی است

برایان هوک مشاور جان بولتون بوده و بیشتر فعالیتهایش در باره ایران بوده است.

هوک در اظهارات خود گفته است که این گروه با تمام شرکای آمریکا در تماس خواهد بود و هدف آن تغییر رفتار ایران است.

به گفته هوک، استراتژی آمریکا تمام سطوح «تهدیدهای» ایران را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: برای تغییر رفتار، توپ در زمین ایران است.

هوک با اشاره به مقاومت کشورها در مقابل تحریم نفتی علیه ایران اظهار داشت: امریکا اماده است که دولت هایی که از ایران نفت وارد می کنند را تحریم کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان متناقض وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران، گفت: 12 شرط پمپئو و پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ در مسیر موازی جلو می رود.

مسئول گروه اقدام ایران همچنین بیان داشت که بحث موشکی، تسلیحات هسته ای و بازداشت شهروندان امریکایی محور کار گروه خواهد بود.

هوک در پاسخ به سئوال دیگری، تشکیل این نهاد در آستانه ی سالگرد 28 مرداد، را کاملا تصادفی توصیف کرد. /انتخاب

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.