مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده در سخنرانی اخیر خود در لس‌آنجلس اعلام کرد که آمریکا قصد دارد یک شبکه تلویزیونی 24 ساعته به زبان فارسی راه‌اندازی کند. سبحانی معتقد است تلاش برای زنده نگه داشتن شبکه در حال سقوطی مثل VOA اشتباه محض است.

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: «راب سبحانی»، ایرانی آمریکایی‌تبار و استاد دانشگاه «جرج تاون» مقاله‌ای در واشنگتن‌تایمز نوشت و از راه‌اندازی شبکه 24 ساعته فارسی زبان توسط دولت آمریکا حمایت کرد. او از سال 2004 تا 2010 مسئول نظارت بر برنامه‌های شبکه صدای آمریکا یا همان VOA بود. او مدعی شد که در حالی که وضعیت اقتصادی ایران به خاطر تحریم‌های مجدد دولت ترامپ روزبه‌روز بدتر می‌شود و معترضان در ایران انگشت اشاره خود را به سمت دولت گرفته‌اند، مهم‌ترین ابزار آمریکا برای دست یافتن به نظم سیاسی جدید در ایران، رسانه‌ها هستند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده در سخنرانی اخیر خود در لس‌آنجلس اعلام کرد که آمریکا قصد دارد یک شبکه تلویزیونی 24 ساعته به زبان فارسی راه‌اندازی کند. سبحانی معتقد است تلاش برای زنده نگه داشتن شبکه در حال سقوطی مثل VOA اشتباه محض است.

«راب سبحانی» ادعا کرد: «این شبکه در ابتدا تنها دو برنامه زنده داشت و تعداد کمی از مردم در ایران آن را تماشا می‌کردند؛ اما خوشبختانه من و همکارانم از سوی دولت بوش حمایت شدیم تا «رژیم ایران» را با حقایق از بین ببریم. به خاطر اخبار درست و حقیقی، مردم داخل ایران به ما اعتماد کردند. تا سال 2008، ما بیش از 22 میلیون بازدید کننده هفتگی داشتیم.»

او با به کار بردن الفاظ توهین‌آمیز نسبت به روحانیت مدعی شد که ماموریت اصلی ما این بود که به مردم ایران نشان دهیم جمهوری اسلامی چگونه فرصت رفاه اقتصادی و غرور ملی را از آن‌ها گرفته است. به همین ترتیب، به علاوه نشان دادن مستندهایی درباره تاریخ و فرهنگ غنی ایران، نشان دادیم که چه عواملی مانع مدرن شدن ایران شد.

سبحانی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: «هدف ما این بود که حس میهن‌پرستی مردم را که توسط دولت سرکوب شده است تحریک کنیم. به عنوان مثال، کارشناس‌هایی دعوت کردیم تا نشان دهند ایران چگونه با بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی جهان، از همسایه خود قطر عقب افتاده است.»

او گفت: که اوباما بزرگ‌ترین متحد دولت ایران بود که ما را زمین زد. زمانی‌که باراک اوباما به قدرت رسید، مدیران ارشد صدای آمریکا از ما خواستند که برنامه‌هایمان علیه دولت ایران را کمتر کنیم. حتی از دعوت کردن کارشناسان مورد اعتمادمان هم خودداری کردیم. اکنون، صدای آمریکا اعتبار خودش را از دست داده است.

حالا «راب سبحانی» فکر می‌کند که گزینه دیگر برای تیم سیاست خارجی ترامپ، راه‌اندازی تلویزیون، روزنامه، رادیو و رسانه‌های اجتماعی با بودجه خصوصی با شعار «ایران آزاد و کامیاب» است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 990417
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.