العبادی که تا چند ماه پیش از انتخابات، ستاره بختش برای تصدی این پست بیشتر و بیشتر می درخشید و بسیاری او را روی ریل شانس و اقبال می دیدند، این روزها و هفته های انتخابات و پس از آن در حال بد بیاری است.

به گزارش جماران؛ یک کارشناس مسائل عراق تاکید کرد: بسیار ساده‌انگارانه است اگر العبادی و دفتر وی انتظار می‌داشتند که پس از موضع اخیرش درباره ایران، تهران سفر او را بپذیرد.

سید رضا قزوینی غرابی، که خود اهل عراق است در یادداشتی با عنوان «محاسبات ناشیانه یک نخست وزیر» به موضوع اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های عراقی  مبنی بر سفر العبادی به تهران و همچنین دلایل مخالفت ایران با این سفر پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«طی روزهای اخیر دفتر نخست وزیر عراق بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد سفر العبادی به تهران لغو شده است!

بسیار ساده انگارانه است اگر العبادی و دفتر وی انتظار می‌داشتند که پس از موضع اخیرش درباره ایران، تهران سفر او را بپذیرد.

تهران همیشه یک رکن مهم در حمایت از به قدرت رسیدن نامزدهای نخست وزیری در عراق بوده است لذا با این اظهارات، العبادی باید فکر دوره دوم نخست وزیری را از ذهن خود دور کند.

العبادی فکر می کند با سفر به ایران می تواند اظهارات خود را در خصوص تحریم‌های ایران به مقامات ایرانی توضیح دهد یا توجیه کند اما با درهای بسته تهران مواجه شده است.

العبادی که تا چند ماه پیش از انتخابات، ستاره بختش برای تصدی این پست بیشتر و بیشتر می درخشید و  بسیاری او را روی ریل شانس و اقبال می دیدند، این روزها و هفته های انتخابات و پس از آن در حال بد بیاری است.

کسی که به دنبال ایجاد توازن در روابط عراق با دو محور ایران و آمریکا بود اکنون به دلیل چرخش سکان کشتی اش به یک سو، در حال دور شدن از افقی است که به دنبال رسیدن به آن بود.

درهای بسته تهران یعنی تحقیر العبادی و نارضایتی عمیق از او. بسیار بعید است که العبادی اعتماد ایران را مجددا به دست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.