محمد نعیمی‌پور گفت: هسته اصلی اصلاحات باید تشکیل شود و یکی از کارویژه‌های آن تشکیل پارلمان اصلاحات باشد نه اینکه با محوریت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بخواهد پارلمانی تشکیل شود. بعد از تشکیل هسته اصلی اصلاحات باید پارلمان اصلاحات به عنوان سازمان اجرایی فراگیر ایجاد شود.

به گزارش جماران؛ چند روز گذشته بود که حسین کمالی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد که در جلسه اخیر این شورا بحث پارلمان اصلاحات مطرح و مقرر شده که تا دو ماه آینده این پارلمان شروع به کار کند.

اولین بار مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری بود که از ضرورت تشکیل پارلمان اصلاحات گفت اما چیزی از جزئیات آن را ارائه نکرد. بعد از آن در محافل اصلاح‌طلبان ایده پارلمان اصلاحات جهت جایگزینی شورای عالی اصلاح‌طلبان توسط افراد و احزاب مختلف پیگیری شد و اصلاح‌طلبان زیادی در موافقت یا مخالفت با تشکیل چنین پارلمانی صحبت کردند.  محمد نعیمی‌پور عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، یکی از کسانی است که معتقد است که اگر بحث بر سر پارلمان اصلاحات است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نمی‌تواند محور تشکیل شدن آن باشد.

او با بیان اینکه بسیاری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب وجود دارند که افراد موثری هستند و به لحاظ شان اجتماعی و مردمی از بعضی افراد شورای هماهنگی برتر هستند، گفت: بدون نادیده گرفتن آنها و بدون رایزنی در سطح گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان این کار امکان‌پذیر نیست.

او افزود: لازم است روی ایده پارلمان اصلاحات بیشتر کار شود و باید محوری آن را پیگیری کند که همه جانبه باشد. این ایده‌ای است که چون دربرگیرندگی زیادی دارد و همه شخصیت‌های اصلاح‌طلب شناخته شده می‌توانند در آنجا فعال باشند بهتر از مجموعه‌ای کوچک است که شمولیت نداشته باشد.

نعیمی‌پور درباره اینکه آیا پارلمان اصلاحات می‌تواند جایگزینی برای شورای عالی اصلاح‌طلبان باشد، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معمولاً برای بحث‌‌های انتخاباتی است و در این بحث ممکن است کارهایی بتواند بکند -که البته در این هم شک دارم- اما وقتی راجع به پارلمان اصلاحات صحبت می‌کنیم یعنی قرار است راجع به همه مسائل پیرامون اصلاح‌طلبی بتواند اظهارنظر کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح‌هایی که از سوی محسن میردامادی، حزب کارگزاران، مصطفی کواکبیان و سایرین برای پارلمان اصلاحات ارائه شده، عنوان کرد: من  از جزئیات طرح‌هایی که برای پارلمان اصلاحات مطرح شده اطلاعی ندارم و باید جزئیات و وضعیت آنها را از خود این افراد جویا شد اما چون ایده پارلمان اصلاحات مورد توجه است طبیعی است که افراد مختلفی راجع به آن اظهارنظر کنند.

محمد نعیمی‌پور گفت: هسته اصلی اصلاحات باید تشکیل شود و یکی از کارویژه‌های آن تشکیل پارلمان اصلاحات باشد نه اینکه با محوریت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بخواهد پارلمانی تشکیل شود. بعد از تشکیل هسته اصلی اصلاحات باید پارلمان اصلاحات به عنوان سازمان اجرایی فراگیر ایجاد شود.

او در پایان گفت: هسته اصلی اگر تشکیل شود باید با محوریت آقای خاتمی باشد و بدون ایشان هر پروژه‌ اصلاح‌طلبانه‌ای ابتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 990354
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.