رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما باید توجه کنیم که در یک مقطع مهم تاریخ بشری قرار داریم و نمی‌توانیم از کنار این فناوری جدید به دلیل مضرات آن به سادگی و به بهانه محدودسازی بگذریم و باید همت کنیم تا مردم از فواید فضای مجازی استفاده کنند و از ضررهای آن در امان باشند.

به گزارش جماران؛ رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه پیام رسان ها به دنبال آن هستیم که پیام رسان های داخلی نیازهای ملی را برطرف کنند و 50 درصد ترافیک مورد استفاده مردم باید در شبکه ملی و داخلی باشد که اقدامات خوبی نیز در این رابطه صورت گرفته است.

سید ابوالحسن فیروزآبادی روز چهارشنبه در همایش مقابله با جرائم مالی در فضای مجازی افزود: مدیر تلگرم اعلام کرد که می خواهد در نظام اقتصادی ایران دخالت کند و از همان زمان اهمیت پیام رسان های داخلی روشن شد.

اواخر تیر امسال، «عبدالصمد خرم آبادی» معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، اعلام کرده بود: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی تا 19 تیر 1397 حدود 29 میلیون کاربر در هفت پیام رسان اجتماعی داخلی ثبت نام کرده و فعالیت دارند.

وی افزود: ما باید توجه کنیم که در یک مقطع مهم تاریخ بشری قرار داریم و نمی‌توانیم از کنار این فناوری جدید به دلیل مضرات آن به سادگی و به بهانه محدودسازی بگذریم و باید همت کنیم تا مردم از فواید فضای مجازی استفاده کنند و از ضررهای آن در امان باشند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: فضایی مسموم در فضای مجازی ایجاد شده، اخیرا قمار در این فضا بسیار توسعه پیدا کرده است البته با همکاری مجلس شورای اسلامی اقداماتی برای مقابله با آن صورت گرفته است و سامانه هایی مانند کاشف برای جلوگیری از توسعه این پدیده شوم بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: به کمک همین سامانه هاست که افزایش سامانه‌های اطلاع‌رسانی یعنی کمک به امنیت کشور می کند و حفظ حقوق مردم را در این فضا به دنبال دارد.

فیروزآبادی افزود: فناوری‌های جدید باعث افزایش حجم معاملات، توسعه فناوری های پولی، پیچیده شدن معاملات و حتی ایجاد عقود جدید شده است و در آینده شاهد عرضه پول جدیدی در فضای مجازی خواهیم بود. 

فیروزآبادی از نیابت مجازی به عنوان یکی از پدیده های جدید یاد کرد و گفت: برخی از جرایم باید در تهران مطرح شود که مباحث کارشناسی در این زمینه صورت گرفت ولی اعلام شد محدودیت هایی از نظر قانون اساسی وجود دارد ولی به هر حال باید راه ‌حلی برای چنین مواردی پیدا کنیم.

تعیین محل وقوع جرم در فضای مجازی از دیگر موضوع هایی بود که رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح کرد و گفت: گاهی ممکن است شاکی یا متهم در ایران نباشند و به همین دلیل اصلاحات در حوزه قوانین، ساختار و فرایندها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در آینده ممکن است در صحنه وقوع جرم با ربات های هوشمند مصدر جرم رو به رو شویم و باید حوزه قضایی این موضوع ها نیز مشخص شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تلاش های قوه قضاییه در حوزه فضای مجازی تجلیل کرد و درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: در تعریف شبکه ملی گفته می شود که خدمات پایه باید ملی باشد و پلت فرم ها (بسترهایی که نرم افزارهای دیگر می توانند بر روی آن اجرا شوند) نیز باید ملی باشد که یکی از مهمترین آنها مسائل پولی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.