رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی از جمله مواردی است که اجرای آنها از محل این بودجه انجام می شود.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص 200 میلیون دلار بودجه برای بهبود وضعیت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

خلیل آقایی عصر یکشنبه در شهرستان کلاله در شرق استان گلستان اظهار کرد: توجه ویژه نظام و دولت برای بهبود وضعیت آبخیزداری و حفاظت از منابع آبی کشور با دستور مقام معظم رهبری در مرحله جدی تری قرار گرفته و 200 میلیون دلار بودجه برای این امر درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی از جمله مواردی است که اجرای آنها از محل این بودجه انجام می شود.

آقایی گفت: بر اساس پیش بینی های اولیه 200 الی 250 میلیارد ریال از این مبلغ به استان گلستان اختصاص می یابد و طبق توافقات اولیه با استاندار گلستان، قرار است به میزان بودجه کشوری، استان گلستان نیز از محل مشارکت های مردمی و منابع استانی، بودجه اختصاص دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توجه ویژه به بخش آبخیزداری کشور بیان کرد: چنانچه در بخش هایی کارشناسان و بازرسان شاهد ایجاد کارهای مثبت و ظرفیت های موجود باشند می توانیم بودجه های موردنیاز مدیران را تامین نماییم.

وی گفت: استان گلستان در بخش بیابانی و نیمه بیابانی و جنگلی از پتانسیل بالایی بهره می برد و مدیران باید به نقاط بیابانی هم توجه داشته باشند و در راستای بهبود و تثبیت پوشش گیاهی در بخش های بیابانی برنامه ریزی و در نهایت از بودجه های این بخش استفاده کنند تا مردم شاهد تغییرات در این زمینه ها باشند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: مقطع کنونی آزمایشی برای مدیران این بخش در سراسر کشور است و در صورتی که این بودجه که میزان آن نیز قابل توجه می باشد با برنامه ریزی دقیق، تغییرات مثبتی را ایجاد نماید می توان در سال های آینده در جهت بهبود وضعیت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اختصاص بودجه های خوبی را شاهد باشیم.

خلیل آقایی معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز یکشنبه برای بازدید از وضعیت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به این استان سفر کرد و در شرق گلستان با مدیران این بخش در شهرستان های آزادشهر،گنبدکاووس، گالیکش و کلاله دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.