رئیس کل بانک مرکزی امروز در حکمی پناهی که پیش از این معاون بانک ملی در حوزه ارزی بوده را به عنوان سرپرست معاونت ارزی این بانک منصوب کرده است.

به گزارش جماران؛ بعد از بازداشت احمد عراقچی و بلاتکلیف ماندن معاونت ارزی بانک مرکزی در روزهای گذشته، غلامرضا پناهی به عنوان سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز در حکمی پناهی که پیش از این معاون بانک ملی در حوزه ارزی بوده را به عنوان سرپرست معاونت ارزی این بانک منصوب کرده است.

این در حالی است که پیش از پناهی، سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی در طول یکسال گذشته بود و اخیرا بعد از انتشار اخباری مبنی بر برکناری وی که با تکذیب برخی منابع همراه شد با اعلام سخنگوی قوه قضائیه وی در هفته گذشته بازداشت شده است.

تا کنون هیچ خبری درباره دلیل بازداشت معاون سابق ارزی بانک مرکزی منتشر نشده و حتی مشخص نیست که وی قبل از بازداشت برکنار شده بود یا خیر؟ /ایسنا

 

***

غلامرضا پناهی که دارای کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی است در پنجم اسفند 1393 به دستور علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد از استان ایلام برای عضویت در هیأت مدیره بانک ملی به تهران فراخوانده شده بود، تا امروز به عنوان معاون ارزی و امور بین الملل بانک ملی مشغول به فعالیت بود.

 

در کارنامه کاری غلامرضا پناهی، مواردی چون معاونت دایره اعتبارات شعبه ایلام، معاونت دایره امور فنی شعب اداره خارجه بانک ملی، کارشناس مالی اداره خارجه، معاونت اداره امور شعب شرق تهران، سرپرست اداره امور شعب مناطق آزاد، رئیس اداره کل خارجه، مدیر امور بین‌ الملل، معاون مدیر عامل بانک ملی در امور ارزی و بین ‌الملل و تدریس در مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی دیده می شود.

پیش بینی می شود به زودی تغییرات دیگری به شرح زیر در برخی سمت های بانک مرکزی رخ دهد؛ کنار گذاشتن فرشاد حیدری از معاونت نظارت بانک مرکزی و جانشینی عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیرکل مقررات مبارزه با پولشویی بانک مرکزی یا حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات به جای وی و قرار گرفتن دکتر ناصر شاهباز عضو هیأت مدیره بانک ملی و ذاکری، در سمت معاون اداری ـ مالی بانک مرکزی و مشاور رئیس کل (هر دوی این افراد سابقه همکاری با همتی در زمان تصدی مدیر عاملی بانک ملی را دارا بوده اند و عملکرد موفقی در کارنامه خود دارند). /تابناک

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.