‌نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان دانشگاه‌ها معلم می‌شوند.

به گزارش جماران، دکتر محمد بیرانوندی، اظهار کرد: نسبت دانش‌آموز به معلم در لرستان کمتر از هیچ کجا نیست اما توزیع درست و عادلانه صورت نگرفته است، به گونه‌ای که در جایی تراکم و در جایی دیگر ضعف داریم.
وی ادامه داد: در تربیت معلم سهمیه کمتری به استان می‌دهند و می‌گویند وضعیت معلم دانشجوی شما خوب است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: وقتی می‌خواهیم  وضعیت حق‌التدریسی‌ها را پیگیری کنیم می‌گویند شما به لحاظ معلم وضعیت خوبی در استان دارید.

بیرانوندی بیان کرد: آموزش و پرورش برابر با برنامه ششم موظف است که نیروهای خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب و تأمین کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس ماده 28 امسال برنامه دارند در دانشگاه‌ها نخبگان را پیدا کنند و آنان دو سال آموزش معلمی ببینند و چند واحد را بگذرانند و معلم شوند.

وی تصریح کرد: برخی از فارغ‌التحصیلان مطرح دانشگاه‌ها طالب معلمی نیستند وگرنه در آزمون‌هایی که برگزار می‌شود، شرکت و قبول می‌شدند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید آموزش و پرورش را متولی ایجاد شغل بدانیم، افزود: هر چند بتوانیم از ظرفیت نخبگان بهره ببریم قطعاً نیروی انسانی قوی‌تری می‌توان پرورش داد.

بیرانوندی گفت: با نگاه به خروجی‌های آموزش و پرورش احساس ضعف شدیدی  در دستگاه تعلیم و تربیت می‌کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلم به عنوان رکن رکین تعلیم و تربیت باید خود قوی باشد، یادآور شد: یک سری مسیرها را تعریف کردیم، کسانی که می‌خواهند معلم شوند بتوانند جذب آموزش و پرورش شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.