نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه برای مسافت های طولانی و مسافران بیشتر نیازمند هواپیماهایی همچون ایرباس و بوئینگ هستیم، افزود: با توجه به آغاز دور جدید تحریم ها در حال حاضر مذاکره برای این نوع هواپیماها ممکن نیست.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تعداد و ظرفیت هواپیماهای ATR مناسب کشور است، گفت: در خصوص ای تی آرها و ادامه قراردادها با ایران اروپا خود به تنهایی می تواند تصمیم گیری کند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به ورود 5 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR در روزهای اخیر به کشور، گفت: با توجه به اینکه بیشتر پروازهای کشور در فاصله های کوتاه انجام می شود این نوع هواپیماهای خریداری شده کاربرد ویژه ای دارند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هواپیماهای ATR از حیث امنیت مطمئن بوده و امتحان خود را پس داده است، افزود: کیفیت و کمیت این نوع هواپیماها مورد تایید است.

ظرفیت هواپیماهای ATR مناسب کشور است

وی با تاکید بر اینکه تعداد و ظرفیت هواپیماهای ATR مناسب کشور است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فراوانی پروازهای ما در مسافت های تقریبا کوتاه است لزومی به خرید هواپیمای بلند برد با توجه به تحریم های جدید نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید خرید هواپیما برای نوسازی ناوگان همچنان ادامه داشته باشد، گفت: ATR های خریداری شده اقتصاد پرواز را به صرفه کرده است.

برای مسافت های طولانی و مسافران بیشتر نیازمند هواپیماهایی همچون ایرباس و بوئینگ هستیم

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه برای مسافت های طولانی و مسافران بیشتر نیازمند هواپیماهایی همچون ایرباس و بوئینگ هستیم، افزود: با توجه به آغاز دور جدید تحریم ها در حال حاضر مذاکره برای این نوع هواپیماها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه ضمن اینکه قرارداد با بوئینگ منتفی است قرارداد با ایرباس نیز منوط به مجوز مستقیم آمریکا است، گفت: اما در خصوص ای تی آرها و ادامه قراردادها با ایران اروپا خود به تنهایی می تواند تصمیم گیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به تحویل 5 فروند هواپیمای ATR مابقی هواپیماهای مورد توافق با ایرن شرکت نیز با شرط تامین منابع تحویل ایران خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رایزنی ها برای نوسازی ناوگان هوایی کشور نباید متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 985890
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.