شرکت «اکسون موبیل» آمریکا حفاری‌های عمیقی نزدیک مرز ایران انجام داده و پیش بینی می‌شود ذخایر نفتی کشف شده در این منطقه از ذخایر نفت کشور کویت بیشتر باشد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه موقت پاکستان گفت: شرکت «اکسون موبیل» آمریکا حفاری‌های عمیقی نزدیک مرز ایران انجام داده و پیش بینی می‌شود ذخایر نفتی کشف شده در این منطقه از ذخایر نفت کشور کویت بیشتر باشد.

عبدالله‌ حسین هارون وزیر امور خارجه موقت پاکستان اعلام کرد به زودی ذخایر نفتی در پاکستان کشف خواهد شد که بیشتر از کویت است و این کشور را به 10 کشور بزرگ دارنده ذخایر نفتی تبدیل می‌کند.

وی افزود: شرکت «اکسون موبیل» آمریکا حفاری‌های عمیقی نزدیک مرز ایران انجام داده و پیش بینی می‌شود ذخایر نفتی کشف شده در این منطقه از ذخایر نفت کشور کویت بیشتر باشد.

هارون اظهار داشت: هزینه اکتشاف میدان نفتی در نزدیکی مرز ایران حدود 10 میلیارد دلار خواهد بود و 25 درصد نفت اکتشافی به این شرکت آمریکایی تعلق می‌گیرد.

شرکت اکسون موبیل چهارمین شرکت بزرگ اکتشافات نفتی در جهان است که در دوره «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر سابق پاکستان قراردادهایی را با دولت اسلام‌آباد امضا کرد و قرار شد 25 درصد از اکتشافات سهم این شرکت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.