مدیر صندوق طلای "هوان گلد" چین درباره وضعیت بازار گفت: هیچ رویداد مهمی که بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد، وجود ندارد و دامنه تغییر قیمتها بسیار محدود است. به نظر می‌رسد همه تصور می‌کنند افزایش نرخهای بهره آمریکا در راه است بنابراین طلا فعلا سرمایه‌گذاری خوبی محسوب نمی‌شود.

به گزارش جماران؛ قیمت طلا پس از ثبت کاهش در دو روز معامله گذشته، تحت تاثیر ضعف دلار آمریکا در برابر ین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۴.۵۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۱۵ درصد افزایش، به ۱۲۲۲.۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۲.۷۰ دلار یا 0.2 درصد افزایش، در ۱۲۲۱ دلار بسته شد و دومین افزایش روزانه متوالی را ثبت کرد.

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا روز پنج شنبه در آستانه مذاکرات تجاری میان آمریکا و ژاپن و گمانه زنی‌ها درباره پایان سیاست پولی آسان بانک مرکزی ژاپن، به بالاترین حد در دو هفته اخیر صعود کرد.

دلار آمریکا همچنین در برابر یوان چین نیز افت کرد اما در برابر سایر ارزهای بزرگ ثابت بود.

ریچارد شو، مدیر صندوق طلای "هوان گلد" چین درباره وضعیت بازار گفت: هیچ رویداد مهمی که بر قیمت طلا تاثیرگذار باشد، وجود ندارد و دامنه تغییر قیمتها بسیار محدود است. به نظر می‌رسد همه تصور می‌کنند افزایش نرخهای بهره آمریکا در راه است بنابراین طلا فعلا سرمایه‌گذاری خوبی محسوب نمی‌شود.

بانک مرکزی آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نرخ‌های بهره را دو مرتبه افزایش داده و دو مرتبه دیگر افزایش نرخ‌ها در سال جاری را هدف گرفته است. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل طلا را برای خریداران سایر ارزها گرانتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، توماس بارکین، رییس بانک فدرال ریچموند اظهار کرد که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی است تا افزایش بیشتر نرخهای بهره را تاب بیاورد.

در این بین بازارهای سهام آسیا روز پنج شنبه که صعود بازارهای سهام چین کمک کرد تاثیر تشدید اختلاف تجاری آمریکا و چین جبران شود، در سطح بالاتری ایستادند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهار شنبه ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و به ۷۸۶.۰۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۵.۴۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، ۸۳۴.۱۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۰۴.۲۵ دلار رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.